اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از فعالیت‌های محتوایی استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از فعالیت‌های محتوایی استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در آئین بهره‌برداری از مرکز هنر و رسانه استان مرکزی (ماهور)، اظهار کرد: با افتتاح این مرکز یک مجموعه جدید به مجموعه‌های فرهنگی استان مرکزی اضافه شد.

وی افزود: تغییر نگاه در مدیریت کلان کشور در حوزه فرهنگ ضروری است، چراکه تا زمانی که این نگاه، اصلاح نشود، هیچ تغییری را شاهد نخواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر خواستار ایجاد تحول به صورت جامع و بنیادین هستیم باید خاستگاه آن از حوزه فرهنگ باشد، چراکه اگر نباشد، بعید است اتفاق مهمی را در پیشبرد و تعالی فعالیت‌های کشور شاهد باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: انجمن‌های نمایشی، حوزه آموزشگاه و انجمن‌های ادبی، کانون فرهنگی و هنری و تمام فعالان که در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی از ایجاد دهکده شورای فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: چند استان متقاضی ایجاد این مرکز هستند و این دهکده در استان‌های قشم، قزوین و پردیس تهران در حال عملیاتی شدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرهنگ یک اقتضائاتی دارد که باید همه آن‌ها را در کنار یکدیگر درنظر گرفت، زیرا فرهنگ یک حوزه هم‌افزا است و به اجماع نخبگانی بر روی مفاهیم اصلی و محورهای مهم پیشرفت و یک اشتراک ذهنی بین همه دست‌اندرکاران نیاز دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فرهنگ به معنای عام پیش از آنکه نیاز به زیرساخت در بخش‌های عمرانی و فنی داشته باشد به اندیشه نیاز دارد، تاکید کرد: زیرساخت‌هایی که افراد را در کنار هم برای هدف به جلو سوق می‌دهد، سعه صدر، تحمل یکدیگر، آزادی نقد و اندیشه، به رسمیت شناختن تفاوت‌ها و محدود نکردن سلیقه‌ها است.

وی ادامه داد: ۳۷ سرفصل در سند تحول دولت وجود دارد که یکی از آن‌ها اقتصاد فرهنگی است و حوزه هنر و فرهنگ برای تأمین و گسترش خود باید با اقتصاد پیوند زده شود، هنرمندان نباید در مسائل اولیه زندگی دچار مشکل باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنرمندان نباید در مسائل اولیه دچار مشکل باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه صندوق هنر تسهیلاتی را برای گسترش صنایع خلاقیت درنظر گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی یک هم‌افزایی و یک اجتماع نخبگی روی مفاهیم اصلی محورهای مهم پیشرفت شکل گرفته است، گفت: دست‌اندرکاران باید به این اجتماع بپیوندند، چراکه حکمرانی نوین فرهنگی در چهلواره دوم انقلاب بر مبنای این موضوع اتفاق افتاده است و دستگاه‌های حاکمیتی با هم‌افزایی در کنار یکدیگر، وظیفه هدایت و تسهیلگری و نظارت را انجام دهند.

وی اضافه کرد: حلقه‌های میانی شامل انجمن‌های مردمی، هنری، نمایشی، تشکل‌های دانشجویی، اصحاب رسانه، هیئت‌ها و کانون‌های هنری و فرهنگی، هم می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی را عهده‌دار شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور پیش از ورود به مدیریت اجرایی و کارزار انتخاباتی گفت: چیزی که بیش از هر چیز به آن رسیدند آن بود که همه فعالیت‌ها باید به سوی مردم حرکت کنند و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر صورت گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و سازمان برنامه و بودجه در دو سال گذشته برای تکمیل زیرساخت‌ها مورد استفاده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: این مجتمع در استان مرکزی با زیر بنای یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در حال ساخت است و در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

کد خبر 710281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.