مناسب‌سازی محیط عمومی در برخی از ادارات و دستگاه‌ها مورد کم‌مهری قرار می‌گیرد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مناسب‌سازی معابر اصلی و محیط عمومی در برخی از ادارات و دستگاه‌های خدماتی مورد کم‌مهری قرار می‌گیرد که این یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های معلولان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سیدکمال صدیقی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در گردهمایی معلولان تیران و کرون در محل سالن بصیرت اداره آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: دغدغه‌های جامعه معلولان هر منطقه نیازمند گوش شنوا و رسیدگی به موقع است که از جمله آن مناسب‌سازی معابر و محیط‌های عمومی است.

وی با اشاره به اینکه به‌طور میانگین ۱۰ درصد معابر و محیط‌های عمومی برای این قشر مناسب‌سازی شده، افزود: بعضی از دستگاه‌های اداری و خدماتی نسبت به این موضوع کم‌مهری می‌کنند و باعث سختی و دشواری تردد آنان می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: معلولان باید مثل دیگر اقشار جامعه از امکانات استفاده کنند و این یکی از نیازهای اولیه برای آن‌ها بوده، اما سهم چندانی از خدمات عمومی به دلیل عدم مناسب‌سازی ندارند.

صدیقی به استخدام و بکارگیری آنان در دستگاه‌های اداری اشاره کرد و گفت: احصا فرصت‌های شغلی مناسب برای معلولان حائز اهمیت بوده و اینگونه امکان استخدام آن‌ها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معلولیت برای بسیاری از آنان مانع اشتغال و کسب و کار نشده خاطرنشان کرد: بسیاری از معلولان برای خود کسب و کار راه انداخته‌اند یا در ادارات و نهادهای خدماتی نقش مهمی ایفا کرده‌اند که نشان از توانایی‌های خاص آنان است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به مسکن آنان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: خانواده‌های دارای بیش از دو معلول در اولویت ساخت مسکن هستند که این کار با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و با ارائه تسهیلات بلاعوض و آورده شخصی پیش می‌رود.

صدیقی گفت: تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال است و برای ودیعه مسکن نیز در بودجه پیش‌بینی شده، اما کمک خیرین توانسته در این خصوص کارگشا باشد.

وی کمک به رفع نیاز خانواده‌های آسیب پذیر را یک وظیفه انسانی برای همه اعلام کرد و یادآور شد: خیرین تاکنون همت و همکاری خوبی برای حل خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی داشته‌اند که بدون این همراهی‌ها بسیاری از کارها انجام نمی‌شد.

کد خبر 710275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.