مسئولان مشوق عدالت‌خواهی جوانان باشند

امام جمعه قزوین گفت: مسئولان باید مشوق جوانان در عدالت‌خواهی باشد، اگر مسئولان ما کاری کنند که وقتی یک نفر خواست عدالت‌خواهی کند مدام نگران باشد، این رفوزگی مسئولان است و مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که دانشجویان ما تشویق به عدالت‌خواهی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _پنج‌شنبه شانزدهم آذر_ در نشست صمیمانه با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین که به‌مناسبت روز دانشجو در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید بدانیم پیش از این کجا بوده‌ایم، اکنون کجاییم و در هر مقطعی که هستیم اولویت‌های آن مقطع چه چیزهایی است، مبادا به جای اولویت‌ها به مسائل دسته چندم بپردازیم.

وی افزود: جالب اینجا است که دشمنان ما خیلی وقت‌ها این مسائل را از دوستان ما هم بهتر فهمیده‌اند که این پایگاه کجا است و مرکز دفاع از نور خدا و جنگ با ظلمت شیطان در کجا قرار دارد، اکنون مهم‌ترین مسئله ما صهیونیسم و استکبار جهانی است، رژیم صهیونیستی عوامل آمریکایی‌ها هستند و آمریکایی‌ها هم عوامل صهیونیست‌ها هستند، همه‌شان یک جرثومه خبیث و کثیف‌اند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: صهیونیست‌ها نه ملت و نه دولت هستند، ملت به معنای آدم‌های ریشه‌دار است که قوم و قبیله هستند، آن‌ها دولت هم نیستند، چرا که دولت‌ها از ملت‌ها ریشه می‌گیرند، وقتی ملت نیستند چطور می‌توانند دولت داشته باشند؟ این‌ها فقط یک پایگاه مانند عین‌الاسد هستند، کل موجودیت رژیم صهیونیستی مانند یک پایگاه یا یک سفارتخانه آمریکایی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را نگه دارند و به عنوان نمونه تمدن غربی نشان بدهند و البته خوب هم این را نشان دادند.

عابدینی ادامه داد: امروز فرصت برای ما وجود دارد که به خوبی می‌توانیم به دنیا بگوییم تمدن غرب به معنای همین نسل‌کشی و کودک‌کشی است که می‌بینید، آن‌هایی که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند این چنین هستند، تمدن اسلامی در مقابل این تمدن وحشیانه قرار دارد، تمدن اسلامی آن است که در روایات شنیده‌ایم حضرت زهرا (س) در نماز شب همه همسایه‌ها و اهل مدینه را دعا کردند، امام حسن (ع) که شاهد این صحنه بود پرسید مادرجان چرا برای همه دعا کردی اما نامی از خودمان نبردی؟ حضرت پاسخ می‌دهند الجار ثمّ الدار، یعنی ابتدا همسایه و سپس خودمان.

وی یادآور شد: ما این قبیل مسائل را پایه تمدن خودمان می‌دانیم، نگاه ما به همه ملل عالم چنین نگاهی است، این نگاه همه جا خریدار دارد، چنین فرهنگی در میان سفیدپوستان، سیاه‌پوستان، آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، غربی‌ها، شرقی‌ها و زن و مرد در عالم خریدار دارد، نماز جمعه باید فرهنگ و تمدن ایمانی را به دنیا نشان بدهد.

بایدن مسیحی صهیونیست است

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هر کدام از شما دانشجویان باید عضو فعال نماز جمعه باشید، البته شاید هم ما مقصریم که بلد نبودیم این فضا را برای شما ترسیم کنیم، ما از همین جا همه شما را به حضور همیشگی در نماز جمعه دعوت می‌کنیم.

عابدینی افزود: بنده چندین هفته است در خطبه‌های اول نماز جمعه یهودشناسی را تشریح می‌کنم، آنچه در غزه می‌بینیم بداخلاقی یهودی‌ها است و آنچه در شهرهای آمریکا، نیویورک، واشنگتن، پاریس و شهرهای مختلف اروپایی می‌بینیم اغلب از خوش‌اخلاقی مسیحی‌ها است، چرا که اغلب تظاهرکنندگان این شهرها مسیحی‌ها هستند که به خیابان آمده‌اند و علیه صهیونیست‌ها فریاد می‌زنند.

وی ادامه داد: مسیحیان طرفدار صهیونیست در اقلیت هستند، عمده مسیحیان این گونه نیستند و دوستان مسلمانان هستند، امروزه اصلی‌ترین رسالت ما باید نشان دادن تمدن اسلامی به جهانیان باشد، اگر فکر و ذکر ما بیان مشکلات دانشجویی و شهریه و این قبیل موارد باشد، عقب می‌افتیم، البته باید در جای خود به این مسائل پرداخته شود، اما رسالت اصلی ما ساختن تمدن ایمانی است.

مسئولان مشوق عدالت‌خواهی جوانان باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: مسئولان باید مشوق جوانان در عدالت‌خواهی باشد، اگر مسئولان ما کاری کنند که وقتی یک نفر خواست عدالت‌خواهی کند مدام نگران باشد، این رفوزگی مسئولان است، مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که دانشجویان ما تشویق به عدالت‌خواهی شوند.

عابدینی با تأکید بر اینکه نقد سازنده دانشجویان باید مورد تشویق قرار گیرد، به دیدار اخیر رئیس جمهور کشور با دانشجویان اشاره کرد و عنوان داشت: بنده شاهد بودم در مراسم روز دانشجو، دانشجویانی که انتقادی نسبت به دولت داشتند صحبت کردند، آیت‌الله رئیسی به آن‌ها هدیه دادند، یعنی دیگران را تشویق کرد تا این طور حرف بزنند، ما این قبیل رفتارها را ستایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی راجع به انتخابات مؤلفه‌های سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری را از ما خواسته‌اند، ما باید همه وجودمان را بگذاریم تا این آرمان رهبر فرزانه انقلاب عملیاتی شود.

کد خبر 710272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.