روابط ایران و روسیه در همه حوزه‌ها رو به پیشرفت و توسعه است

رئیس‌جمهور در دیدار با پوتین گفت: در راستای سیاست همسایگی و همکاری با کشور دوست ما روسیه که همکاری‌های بسیار خوبی در این چند سال اخیر داشتیم، در همه حوزه‌ها روابط ما رو به پیشرفت و توسعه است و مذاکرات ما حتماً می‌تواند در جهت حوزه‌های بیشتر همکاری با ظرفیت‌های که دو کشور دارند توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین در ابتدای این دیدار، اظهار کرد: بر فراز حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران پرواز کردم و تمایل داشتم همان جا فرود بیایم و با جناب عالی ملاقات داشته باشم، اما به من خبر دادند که خود شما تمایل دارید به مسکو سفر کنید.

وی افزود: روابط دو کشور به خوبی توسعه پیدا می‌کند و موجب امتنان خواهد بود چنانچه خدمت مقام معظم رهبری بهترین آرزوها را ابلاغ کنید، ایشان از روابط ما حمایت می‌کنند و ما پویایی توسعه روابط خود را داریم.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه حجم مبادله کالا و تجارت بین دو کشور در سال گذشته رشد خوب ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد، تاکید کرد: حجم مبادلات کالایی بین دو کشور به میزان ۵ میلیارد دلار رسیده است.

پوتین ادامه داد: به من اطلاع دادند که در تاریخ ۴ تا ۷ اکتبر یک نمایشگاه در ایران برگزار شده بود و شرکت‌کنندگان آن نمایشگاه که از شرکت‌های روسی بودند برای حضور در آن نمایشگاه استقبال کردند و مشتاق بودند، افرادی که از روسیه در این نمایشگاه شرکت کردند گفتند که خوشحال بودند از اینکه با شرکای خود گفت‌وگو کنند.

وی با بیان اینکه به طور فعالانه در همه عرصه‌ها کار خود را پیش می‌بریم، گفت: چند پروژه بزرگ زیرساختی در حوزه‌های حمل و نقل مثل راه آهن، انرژی و همچنین در حوزه تحصیلی روابط خوبی داریم و دانشجویان ایرانی در روسیه تحصیل می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه افزود: جناب آقای رئیس جمهور از میزبانی شما در مسکو بسیار خوشحال هستم و ورود شما را خوش آمد می‌گویم و امروز اهمیت دارد تا درخصوص مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کنیم.

در ادامه آیت‌الله ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: من هم خوشحالم از اینکه در مسکو هستم و در جلسه‌ای با آقای پوتین رئیس جمهور محترم روسیه دیدار دارم و حتماً مسائل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در راستای سیاست همسایگی و همکاری با کشور دوست ما روسیه که همکاری‌های بسیار خوبی در این چند سال اخیر داشتیم و در همه حوزه‌ها روابط ما رو به پیشرفت و توسعه است و مذاکرات ما حتماً می‌تواند در جهت حوزه‌های بیشتر همکاری با ظرفیت‌های که دو کشور دارند توسعه پیدا کند.

کد خبر 710264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.