بهبود بازیافت ظروف شیشه‌ای در استرالیا

به منظور کاهش میزان آلودگی، سطل‌های بازیافت جدیدی در اختیار ساکنین ایالت ویکتوریا استرالیا قرار گرفته شده است که به بهبود فرآیند بازیافت ظروف و بطری‌های شیشه‌ای کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ایالت ویکتوریا استرالیا روش‌های جدیدی برای بازیافت ظروف و بطری‌های شیشه‌ای معرفی کرده است؛ برای نمونه، سطل‌های بازیافت جدیدی در اختیار ساکنین قرار گرفته است تا به بهبود فرآیند بازیافت ظروف و بطری‌های شیشه‌ای کمک شود، این سطل‌های بازیافت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطل‌های قبلی بلندتر هستند و مخصوص جمع‌آوری وسایل شیشه‌ای هستند.

اجرای این طرح اصلاً اقدام کوچکی نیست، بنابراین در صورتی که شهروندان به درستی همکاری نکنند، پروژه به درستی پیش نخواهد رفت؛ بازیافت بطری‌ها و ظروف شیشه‌ای به بهبود اقتصاد دایره‌ای کمک می‌کند، در این صورت میزان تولید آلودگی، انتشار کربن دی اکسید و همچنین میزان انتقال زباله به محل دفن زباله کاهش پیدا می‌کند.

ابتکاراتی از این قبیل به اجرای قانون جدید ایالتی ویکتوریا که خواستار جداسازی مواد شیشه‌ای از بازیافت تا سال ۲۰۲۷ میلادی است، کمک خواهد کرد؛ علاوه بر این، قرار است سطل‌های چرخ‌دار ۱۲۰ لیتری جدید نیز تا فوریه ۲۰۲۴ میلادی در منطقه اضافه شود تا طرح یادشده به صورت موثرتری به اجرا در بیاید.

کد خبر 710219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.