ذات دانشجو مطالبه‌گری مشکلات جامعه از مسئولان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ذات اصلی دانشجو مطالبه‌گری مشکلات جامعه از مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز پنجشنبه شانزدهم آذر در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشجو باید صدای مردمی باشد و در صورت کم‌کاری برخی مسئولانی که در حال آسیب زدن به مردم هستند، سکوت نکند.

وی افزود: دانشجو به‌عنوان یکی از بیدارترین اقشار جامعه باید درصحنه‌های مختلف مدیریت کشور حضور داشته باشد و کم‌کاری و بی‌توجهی به برخی امور را فریاد بزند و تا به نتیجه رسیدن و رفع آن مشکل دست از مطالبه‌گری خود برندارد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: دانشجویان باید از اقدامات انجام شده و انجام نشده انتقاد کنند زیرا کشور اسلامی جامعه‌ای است که مردم در مقابل مسئولان، مطالبات خود را بدون لکنت بیان کنند.

وی افزود: کشور علوی، جامعه‌ای است که مخالف و منتقد دارد و مردم از آزادی بیان برخوردار هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه اهمال و سستی و کم‌کاری در قاموس دولت مردمی جایگاهی ندارد اظهار کرد: اگر کم‌کاری وجود باشد آن را به دیگران ارتباط نمی‌دهیم، ضعف‌ها را می‌پذیریم، اصلاح می‌کنیم و عذرخواهی می‌کنیم و این مرام دولت سیزدهم است که به عنوان الگوی حکمرانی اسلامی در کشور پیروی می‌شود.

وی افزود: یک مسئول باید در اتاق شیشه‌ای و در برابر مردم شفاف باشد و خود را پاسخگو بداند و هیچ امر غیرشفافی نداشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دانشجو باید مطالبه گر باشد و از مسئولان حساب بکشد گفت: لذت بخش است، شنیدن صدای دانشجویی که با شجاعت و بدون لکنت از مسئولان و وزیر کشور خود سوال می‌کند و به امور کشور انتقاد دارد.

وی گفت: مسئولان باید صبور باشند، خوشحالم که امروز در دانشگاه اراک هستم و سخنان دانشجویان را بدون واسطه می‌شنوم.

اسماعیلی با اشاره به نامگذاری شانزده آذر ماه به نام روز دانشجو گفت: در ۷۰ سال پیش سه نفر از دانشجویان دانشکده فنی تهران در اعتراض به نقش مخرب آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد و اعتراض به حضور نیکسون به بدترین شکل توسط ساواک شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.

وی گفت: نشست در جمع دانشجویان اراک، سومین نشست دانشجویی در طول هفته اخیر است.

وزیر ارشاد افزود: شهدای زیادی در ایران اسلامی از قبیل شهید علم‌الهدی، شهید شهریاری، شهید علیمحمدی، شهید رضایی و شهید فخری‌زاده تقدیم شده که هر یک دانشمندان بزرگی بوده‌اند و با افتخار مسیر رشد و تعالی کشور را هموار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منکر مشکلات نیستم اما باید بدانید که حکمرانی نوین فرهنگی در این دولت آغاز شده است ادامه داد: سهم دولت در بخش فرهنگ نظارتی، تسهیلگری، حمایتگری و تنظیم‌گری است.

اسماعیلی با بیان اینکه امور فرهنگی به عهده حلقه‌های میانی و مردم است تصریح کرد: حوزه حکمرانی فرهنگ به شدت تضعیف شده است، به عنوان مثال امسال یک سوم بودجه ۲۰ سال گذشته در اختیار حوزه کتاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی هنری اراک از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و سال ۱۴۰۰ این مجتمع تحویل گرفته شد اما هنوز تکمیل نشده بود که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: شهرهای بی‌نظیر استان مرکزی هر یک دایره المعارفی از رجال وبزرگان کشور است که باید به آنها پرداخته شود و مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در جمع دانشجویان، به مقام والای شهدای مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی اراک ادای احترام کرد. افتتاح مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی و بازدید از طرح‌های در حال ساخت کتابخانه مرکزی و تالار مرکزی استان مرکزی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ارشاد به اراک است.

کد خبر 710208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.