پوشش اصحاب فرهنگ و هنر در صندوق هنر افزایش ۴۰ درصدی داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در دوسال اخیر صندوق اعتباری هنر توانسته است میزان پوشش اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه ها و فعالان قرآنی را به ۴۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی عصر پنج شنبه شانزدهم آذر در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: شمار خبرنگاران تحت پوشش در صندوق هنر در ابتدای فعالیت دولت چهار هزار نفر بود که هم اینک این تعداد به ۱۲ هزار و پانصد نفر رسیده است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۱۱ هزار نفر از فعالان قرآنی عضو صندوق هنر هستند و حوزه خدماتی این صندوق بسیار گسترده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: افراد شاخص فرهنگی و هنری که پیشکسوتان بالای ۶۰ سال هستند نیز از بیمه تکمیلی به صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه این صندوق در حوزه فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر حضور دارد افزود: در برنامه هفتم توسعه تکالیف بیشتری برای صندوق اعتباری هنر در لایحه دولت و در مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

اسماعیلی ادامه داد: صندوق به عنوان یک پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی و فعال است.

وی با اشاره به قدردانی از شخصیت‌های فرهنگی کشور گفت: معاونت مطبوعاتی با عنوان جدید امور رسانه‌ها و تبلیغات فعالیت می‌کند.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره ادغام برخی خبرگزاری‌ها اظهار کرد: موضوع ادغام خبرگزاری‌ها مطرح نیست بلکه قصد داریم که خبرگزاری‌های دولتی به استاندارد لازم دست یابند.

وی افزود: در معاونت با عنوان جدید امور رسانه‌ها و تبلیغات در گام نخست شاخص‌های سختگیرانه‌تری برای صدور مجوز خبرگزاری‌ها تدوین می‌شود و به محض تصویب هیأت نظارت و حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به فعالیت چهار خبرگزاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ساماندهی خبرگزاری‌ها ابتدا از خبرگزاری‌های وابسته به وزارت ارشاد آغاز شده است تا بتوانیم در ادامه آن را به سایر خبرگزاری‌ها تعمیم دهیم و بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از خبرگزاری‌های فعال استانداردهای لازم برای این عنوان را ندارند و باید با عنوان‌های دیگر نظیر سایت خبری یا پایگاه خبری فعالیت کنند.

وزیر ارشاد اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته تعداد معدودی خبرگزاری فعالیت کنند اما در ایران افزون بر ۴۰ خبرگزاری وجود دارد و این منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش ایمنا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افتتاح مجتمع اصحاب هنر و رسانه استان (ماهور)، حضور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اراک و چند بازدید، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ارشاد به اراک است.

کد خبر 710195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.