لایحه‌های ارجاع شده به کمیسیون‌های شورای شهر پیوست فرهنگی داشته باشد

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: هفته پژوهش برای نخستین‌بار با محوریت مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر و شعار مدیریت نوین شهری، پژوهش و تبلور شهری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

محمد فتحی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با اشاره به اینکه هفته پژوهش برای نخستین‌بار به شکل مفصل با محوریت مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در خرم‌آباد اجرا می‌شود، اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌ها سال جاری با شعار مدیریت نوین شهری، پژوهش و تبلور شهری پا در این عرصه گذاشته و بر این باور است که رویکرد سنتی معمول بر پروژه‌ها که بیش از این در سطح پروژه‌ها حاکم بوده را عوض کند و یک رویکرد نوین نسبت به پروژه‌های شهری داشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد و این نتایج در اختیار ما قرار گیرد، می‌توانیم به برداشتن گام‌های پرشتاب در آینده و توسعه آینده شهر خرم‌آباد امیدوار باشیم.

وی افزود: هفته پژوهش بیستم تا بیست‌وششم آذر برگزار می‌شود و هرکدام از روزهای این هفته را با یک عنوان خاص و یک برنامه مشخص نام‌گذاری کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه تاکنون چندین طرح پژوهشی در زمینه بازیافت مواد در حوزه گردشگری، حمل‌ونقل و بافت‌های فرسوده که توجیه‌پذیری بالای اقتصادی و اجتماعی داشتند آماده شده است، خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم تا در قالب یک تفاهم‌نامه ضمنی و موقت پروژه‌ها را به افرادی که صلاحیت لازم را دارند واگذار کنیم، چراکه ما بسترساز هستیم و قرار نیست به موضوعات اجرایی چه مشارکتی و چه واگذاری به صورت قطعی ورود کنیم.

فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: قرار است طبق توافقی که با شهردار و شورای اسلامی شهر داشتیم، از این پس هیچ کار، طرح و لایحه‌ای به کمیسیون‌ها ارجاع نشود، مگر پیوست فرهنگی داشته باشد، چراکه بسیاری از طرح‌ها به دلیل اینکه اطلاعات سطحی دارند، نمی‌توانند اطلاعات کافی را به اعضای شورای اسلامی شهر برای تصمیم‌گیری و کارشناسی ارائه دهند؛ بنابراین نیاز داریم برای هر طرح و لایحه‌ای توجیه‌پذیری، شرایط لازم و مطالعات اولیه را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده باید مطلوبیت و جذابیت لازم را در حوزه زیبایی‌شناسی، حمل‌ونقل، امنیت و رفاه برای شهروندان داشته باشد، تاکید کرد: طرح‌های پژوهشی را بومی‌سازی کردیم، واگذاری طرح‌ها نیز بر اساس تشریفات و فراخوان عمومی در تمام کشور انجام خواهد شد تا طرح‌ها به افرادی که واجد شرایط در سطح کشور هستند در چهار چوب فرایند قانونی به برنده واگذار شود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی سالانه از هشت پایان‌نامه دانشجویی حمایت مالی می‌شود تا اطلاعات لازم در اختیار مجموعه مدیریت شهری برای توسعه هرچه بیشتر شهر خرم‌آباد قرار گیرد.

کد خبر 710177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.