دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حوزه تاثیرگذاری خود را گسترش دهند

امام جمعه سمنان گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یک رسالت مهم اجتماعی برعهده دارند که باید سطح تحلیل خود را ارتقا و حوزه تاثیرگذاری خود را گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _ پنجشنبه شانزدهم آذر_ در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان سمنان به مناسبت روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان نقش مهمی در تحولات مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان سمنان در تحولات سیاسی و اجتماعی به ویژه در ایام انقلاب اسلامی، افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یک رسالت مهم اجتماعی برعهده دارند که باید سطح تحلیل خود را ارتقا داده و حوزه تأثیرگذاری خود را گسترش دهند.

امام جمعه سمنان، جدیت در مسیر تحصیل و مطالعه و توجه به تهذیب و خودسازی را عامل موفقیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی ارزش یک عالم از هفتاد هزار عابد برتر و بالاتر است، چراکه عابد فقط به فکر خویش است در حالی که عالم به فکر هدایت و نجات جامعه است.

مطیعی تصریح کرد: امروز بدنه دانشجویی کشور از بصیرت و روشن‌بینی بالایی در مسائل مختلف برخوردار است، اما گاهی مشاهده می‌کنیم سطح تحلیل‌های برخی افراد در محدوده داده‌های شبکه‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: از عموم دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود از قدرت تحلیل مسائل سیاسی برخوردار باشند و بتوانند مسائل و چالش‌های مختلف سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: شناخت راهبردها و تاکتیک‌های دشمن یکی از مصادیق تحلیل سیاسی است.

مطیعی تصریح کرد: تقویت مهارت‌های فکری و تحلیلی در دوره‌های مختلف زندگی دانشجویان مفید و راهگشا خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های پیشین اهتمام بیشتری برای توسعه دانشگاه فرهنگیان از خود نشان داده است.

امام جمعه سمنان گفت: حقیقتاً باید به آن جوانی که امروز در برابر هجوم همه‌جانبه دشمنان مسیر بندگی و عبودیت را انتخاب می‌کند و در راه ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد غبطه خورد.

کد خبر 710155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.