شرایط وخیم فقر کودکان در بریتانیا

تعداد کودکانی که در بریتانیا در فقر شدید زندگی می‌کنند در پنج سال گذشته تقریبا سه برابر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وقتی صحبت از تغییر نرخ فقر کودکان در دهه گذشته می‌شود، بریتانیا از میان ۳۹ کشور نسبتاً مرفه، رتبه آخر را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش یونیسف، سطح فقر کودکان در بریتانیا در سال‌های اخیر یک‌پنجم افزایش یافته است و بدترین رتبه را در میان بعضی از ثروتمندترین کشورهای جهان دارد.

بر اساس گزارش یونیسف (دوره بین ۲۰۱۴-۲۰۱۲ و ۲۰۱۹-۲۰۲۱) برای ارزیابی وضعیت فعلی فقر کودکان و پیشرفت‌هایی که کشورهای پردرآمد و با درآمد متوسط بالا در اتحادیه اروپا (EU) و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه کشورها در جهت از بین بردن آن داشته‌اند، بریتانیا در جدول کلی از میان ۳۹ کشور در رتبه ۳۷ قرار گرفت که هم آخرین نرخ فقر درآمدی (تا سال ۲۰۲۱) و هم موفقیت آنها در کاهش فقر کودکان را نشان می‌دهد و تنها از ترکیه و کلمبیا جلوتر بود که کشورهای ثروتمندی محسوب نمی‌شوند.

به گفته یونیسف، نرخ فقر نسبی کودکان برای بریتانیا قبل از بحران هزینه مسکن، ۲۰.۸ درصد برای سال ۲۰۱۹-۲۰۲۱ بود. این سازمان بشردوستانه افزود که در دوره ۲۰۱۲-۲۰۱۴ و ۲۰۱۹-۲۰۲۱، بریتانیا شاهد افزایش نرخ فقر نسبی کودکان قبل از بحران هزینه‌های مسکن بوده است.

شرایط وخیم فقر کودکان در بریتانیا

در حالی که بعضی از کشورها، اقدامات مفیدی را برای افزایش حمایت از کودکان انجام داده‌اند، در بریتانیا کاهش هزینه‌های مربوط به کمک‌های کودک و خانواده و در نتیجه رشد کودکان بیشتری در فقر گزارش شده است.

در این گزارش آمده است در طول دوره مورد مطالعه، هزینه‌های بریتانیا برای مزایای نقدی خانواده به ازای هر فرزند، به عنوان نسبتی از سرانه تولید ناخالص داخلی، از ۱۸ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

چندین تغییر در حمایت مالی هدفمند، به این کاهش منجر شده است که شامل تعیین سقف و محدودیت مزایا برای خانواده‌های بیش از دو فرزند می‌شود. البته آمار فقر نیز بیشتر در خانواده‌های طبقه کارگر این کشور دیده می‌شود.

بر اساس گزارش بنیاد تحقیقات فقر بریتانیا، جوزف راندتری، که تأثیر بحران هزینه زندگی بر خانواده‌های آسیب‌دیده را آشکار می‌کند، تعداد کودکانی که در فقر شدید زندگی می‌کنند در پنج سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.

تعداد فزاینده‌ای از خانوارها برای صرفه‌جویی در هزینه، وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند، از اقوام وام می‌گیرند و به بانک‌های مواد غذایی روی می‌آورند، زیرا برای برآورده کردن اساسی‌ترین نیازهای خود از جمله غذا تلاش می‌کنند.

شرایط وخیم فقر کودکان در بریتانیا

این گزارش نشان می‌دهد که در مجموع ۳.۸ میلیون نفر در سال گذشته فقر را تجربه کرده‌اند که ۶۱ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. تعداد کودکان در مقایسه با ۳۶۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۷، ۱.۰۴ میلیون نفر بوده است.

درصد کودکان فقیر در بریتانیا (۲۰۲۱/۲۰۲۲) بر اساس کشور شامل ارقام زیر می‌شود:

ولز - ۲۸٪

انگلستان – ۳۱%

اسکاتلند - ۲۴٪

ایرلند شمالی - ۲۲٪

جنوب شرقی – ۲۵٪

کد خبر 710145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.