پایش‌های شبانه‌روزی از صنایع آلاینده لنجان شدت گرفت

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان گفت: اداره حفاظت محیط زیست لنجان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، چهاردهم و پانزدهم آذر، به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهرستان گشت‌زنی داشت و از ۵۲ واحد صنعتی که احتمال انتشار آلودگی به محیط و هوا را داشتند، بازدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، فاطمه محمدی امروز _پنجشنبه شانزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده گشت و پایش‌های شبانه‌روزی، در شهرستان لنجان توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان همچون گذشته ولی با شدت بیشتر طی هفته‌های اخیر به مرحله اجرا رسید و هدف از انجام اینگونه گشت‌ها و پایش‌ها کنترل منابع آلوده‌کننده هوا و مقابله با تخلفات احتمالی به‌خصوص در ساعات غیراداری و ایام تعطیل هفته است.

وی افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چهاردهم و پانزدهم آذر که ادارات شهرستان لنجان به علت شرایط اضطراری آلودگی هوا تعطیل بودند، اداره حفاظت محیط زیست لنجان به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهرستان گشت‌زنی داشت و از ۵۲ واحد صنعتی که احتمال انتشار آلودگی به محیط و هوا را داشتند، بازدید شد.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان با بیان اینکه در گشت‌های شبانه‌روزی رهنمودهای لازم به صنایع و تولیدکنندگان برای رویکرد پیشگیرانه ارائه می‌شود، تصریح کرد: چهار واحد آلاینده پس از بازدید فعالیت خود را متوقف کردند و مقرر شد تا پایان روز جمعه غیرفعال باشند.

محمدی ادامه داد: شرایط زیست‌محیطی برخی از واحدهای صنعتی که متأسفانه با توجه به تذکرات قبلی همچنان مناسب نبود به مسئولان شهرستان و استان گزارش داده شد تا در خصوص روند فعالیت آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: چنانچه کارخانه ذوب‌آهن اصفهان هرچه سریع‌تر برنامه جامع زیست‌محیطی خود را به‌طور کامل و در زمان مقرر اجرا کند بخش عمده مشکلات زیست‌محیطی شهرستان حل خواهد شد.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان با بیان اینکه داشتن هوایی پاک نیازمند اراده جمعی است، گفت: کاهش آلودگی هوا موضوعی است که نیاز به مشارکت جدی و همکاری همه صنایع، شهروندان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی مسئول دارد.

کد خبر 710140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.