هم دانشجو باشیم و هم قهرمان؟ چراکه نه!

ملی‌پوش والیبال نشسته کشورمان گفت: دانشجو بودن نه تنها سبب توقف من نشده، بلکه چون رشته تحصیلی من با ورزش تطابق دارد، در رشد و ارتقا سطح حرفه‌ای بنده تاثیر گذاری بسیاری داشته است.

زینب ملکی بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص زندگی یک دانشجوی قهرمان اظهار کرد: به تازگی از بازی‌های آسیایی برگشته‌ایم و در این تورنمنت نیز موفق به کسب مدال نقره شدیم، اگر فدراسیون برای مسابقات کسب سهمیه اعزام داشته باشد شانس فراوانی برای موفقیت خواهیم داشت.

وی افزود: اینکه یک نفر بخواهد همزمان دانشجو باشد و همزمان ورزش قهرمانی را هم دنبال کند، بسیار دشوار است، چراکه برخی از اساتید شرایط را درک نمی‌کنند اما به طور کلی اگر کسی قصد دارد ورزش قهرمانی را دنبال کند نباید با این مشکلات پا پس بکشد، برنامه‌ریزی ورزشکار باید به گونه‌ای باشد که درس و فعالیت ورزشی خود را با هدف گذاری جلو ببرد.

ملی پوش والیبال کشورمان با اشاره به محدودیت‌های دانشجو بودن تصریح کرد: دانشجو بودن نه تنها سبب توقف من نشده است بلکه چون رشته تحصیلی من با ورزش تطابق دارد، در رشد و ارتقا سطح حرفه‌ای بنده تأثیر گذاری بسیاری داشته است، از سهمیه قهرمانی خود استفاده کردم و به دلیل اینکه مدال‌های من پاراآسیایی بود نمی‌توانستم در دانشگاه دولتی مشغول تحصیل شوم که البته این موضوع بسیار دردناک است چراکه اگر مدال‌های من آسیایی بود می‌توانستم از مزایای شغلی استفاده کنم.

وی گفت: حدود پنج سال گذشته برای کار مراجعه کردم که وزارت ورزش اعلام کرد مدال شما پاراآسیایی است و استفاده از مزایا تنها برای ورزشکارانی که مدال آسیایی کسب کرده‌اند امکان پذیر خواهد بود.

ملکی پیرامون روزمرگی‌های یک دانشجوی قهرمان خاطرنشان کرد: بیشترین حمایت از سوی خانواده‌ها می‌شود و در لیگ‌برتر نیز باشگاه سپاهان از ما حمایت می‌کند و به غیر از این موارد حمایت خاص و جالب توجهی از ما نمی‌شود.

وی افزود: روتین زندگی یک دانشجوی قهرمان یکی از دشوارترین روتین‌ها به شمار می‌رود، چراکه هر دو مسیر انرژی فراوانی می‌گیرد، اما اینکه بخواهیم هر دو کار را باهم انجام دهیم غیرممکن نیست، بی‌شک از میان ورزش و درس، حرفه ورزشی را انتخاب خواهم کرد چراکه به ورزش اعتیاد پیدا کرده‌ام.

ملی‌پوش والیبال ایران یادآور شد: مسابقات لیگ‌برتر و کسب سهمیه را پیش‌رو داریم و پس از آن نیز آماده المپیک خواهیم شد، تمرینات انفرادی دارم چراکه تمرینات تیمی پیش از آغاز فصل است.

کد خبر 710134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.