سومین جشنواره دانشجویی مالک اشتر برگزار شد

سومین جشنواره دانشجویی مالک اشتر به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سومین جشنواره دانشجویی مالک اشتر به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان، صبح امروز پنج شنبه ۱۶ آذر مصادف با روز دانشجو در دانشگاه اصفهان همراه با اعلام برگزیدگان این جشنواره و دستاوردهای دانشجویان بسیجی استان اصفهان برگزار شد.

این جشنواره با حضور پر رنگ دانشجویان بسیجی، اساتید و مسئولین دانشگاه اصفهان همچنین عطرآگین شدن مجلس به عطر حضور شهید گرانقدر گمنام همراه بود، همچنین در این مراسم قطعه‌های «فرمانده»، «کودکان غزه»، «نوجوان انقلابی» توسط «میلاد هارونی» خواننده انقلابی، نوحه خوانی سید رضا نریمانی و اجرای گروه سرود اجرا شد.

سید رضا مرتضوی استاندار استان اصفهان اظهار کرد: امروز به عنوان یکی از نمادهای تاریخ مبارزات ضد امپریالیستی مردم و خصوصاً افسران این مبارزه یعنی دانشجویان ایران اسلامی در مقابل نظام سلطه بوده و هر سال به یاد شهدای اون واقعه تأسف بار در دانشکده فنی دان مجالسی را در سراسر کشور به نام و یاد دانشجو داریم.

سومین جشنواره دانشجویی مالک اشتر برگزار شد

وی افزود: پس از دوران پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مستمر در یک جنگ نابرابر در مقابل نظام سلطه قرار داشتیم زیرا نظام استکباری می‌دانست با شکل گیری جمهوری اسلامی ایران بسیاری از منافع سلطه دچار مشکل می‌شود، از این رو مقابله حداکثری را در آن دوران پیاده می‌کرد ولی با حضور امام امت و وحدت بین مردم با عنایات حضرت حق شرایطی ایجاد شد تا این بار ورق تاریخ به نحو متفاوتی در سرزمین ما رقم خورد و آیه قرآنی «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» محقق شود

مرتضوی با بیان اینکه جوانه انقلاب تبدیل به یک درخت تنومندی شده که معادلات سیاسی و اقتصادی منطقه بدون مشارکت و تأیید ایران اسلامی سامان‌دهی نمی‌شود گفت: پس از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی به شایستگی مادام در حال رشد بوده در حالی که دشمن همواره در حال سنگ اندازی در مسیر ارتقا علمی و مرتبه‌ای ایران است.

وی با توجه به اینکه جمهوری اسلامی با شعار «ما می‌توانیم» به جایگاه‌های مرتفعی در جهان دست یافتیم افزود: در طول این سال‌ها در مبارزه بی امان بوده‌ایم و در تمام این ۴۵ سال دشمن ساحت‌ها و میدان‌های متخلفی برای مبارزه با ملت‌ما تعیین کرده و همواره به دنبال توطئه‌هایی بوده که حرکت ارتقایی جمهوری اسلامی را متوقف کند اما می‌بینیم که تمام این تلاش‌ها بی‌فایده بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ایران به استناد منابع ارزیاب بین المللی جز ده کشور دنیا قرار دارد ادامه داد: ایران در ۴۵ سال گذشته با داشتن پزشکان هندی، بنگلادشی و پاکستانی در سازمان بهداشت و درمان امروز میزبان بسیاری از کشورها برای آموزش‌های پزشکی هست.

وی تصریح کرد: باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله اعتماد به نفس، خود باوری، ایستادگی، گشودن حوزه‌های ناشناخته مراقبت کنیم. اگر امروز می‌توانیم با افتخار از دستاوردهای جوانان این مرز و بوم نام ببریم به برکت وجود و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: ما امروز در فرصت‌های متخلفی که در مقابل دول مستکبر هستیم می‌توانیم در یک جایگاه برابر و حتی بالاتر صحبت کنیم. گمشده امروز ما در برخی از قسمت‌های دانشجویی ما نگاه آرمان خواهانه که مبتنی بر تحلیل تاریخ و رویدادها هست جایش را به یک نگاه سطحی‌نگری داده که دانشجویان انقلابی و مسئول باید با اخلاص به احیای این این زمینه بپردازند.

سومین جشنواره دانشجویی مالک اشتر برگزار شد

سید هادی انوری رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با توجه گرامیداشت سه دانشجوی شهید سال ۱۳۳۲ گفت: خط مشی اصلی شهدای دانشجو استکبار ستیزی بوده و این خط مشی باید مورد توجه همه گروه‌های دانشجویی قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: اولین جرقه مبارزه با استکبار در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ خورد ولی دشمن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به دنبال مصادره این روز و تبدیل فرصت به تهدید است و لذا لازم است با شناخت فلسفه ۱۶ آذر، برنامه‌ریزی بهتری برای تبیین آن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سکان دار و عامل اصلی حرکت‌های اصلی استکبار ستیزی قبل از انقلاب اسلامی تا پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دانشجویان هستند که توانستند با عمل مؤثر در شناسایی مسیر، هدف و ترسیم نقشه راه به یک الگوی بزرگی برای جوانان تبدیل شوند.

انوری با اشاره به جشنواره مالک اشتر، گفت: سال گذشته جشنواره مالک اشتر بسیج دانشجویی در ۹ عرصه برگزار شد و امسال در ۱۱ عرصه از جمله عرصه‌های جهادی، سیاست ورزی، رسانه، اجتماعی، اردویی، مطالعات زنان و علمی و پژوهشی، برگزار شد و بسیج دانشجویی ارزیابی شده و از نفرات برتر به همراه تقدیر و تشکر جوایزی اهدا می‌شود.

در پایان از نامزدهای دریافت تندیس سومین جشنواره مالک اشتر بسیج دانشجویی استان اصفهان بخش حوزه‌های بسیج دانشجویی مستقر در دانشگاه‌ها تقدیر و تجلیل با حضور مسئولین دانشگاهی و استانی به عمل آمد.

کد خبر 710113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.