امضای توافق‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در زیباشهر

توافق‌نامه اجرای فیبر نوری زیباشهر با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری، معاون‌ استاندار اصفهان، معاون مدیرعامل شرکت ایرانسل و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان و معاونت زیرساخت‌های شرکت ایرانسل توسعه شبکه فیبر نوری شهرهای استان اصفهان در جلسه‌ای در استانداری اصفهان، توافق نامه اجرای فیبر نوری زیباشهر امضا شد.

در این جلسه توافق نامه اجرای کامل فیبر نوری شهر زیباشهر فی‌مابین شرکت ایرانسل و شهرداری زیباشهر فراهم و با حضور کورش صابری، شهردار زیباشهر و بولوردی معاون مدیرعامل شرکت ایرانسل امضا و بین طرفین مبادله شد.

کوروش صابری، شهردار زیباشهر در این خصوص اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های شهری یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است که یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و ایجاد شهر هوشمند است.

وی ادامه داد: در راستای این طرح بیش از ۷۰ کیلومتر حفاری انجام و شبکه فیبر نوری اجرا می‌شود که بیش از پنج هزار خانوار در زیباشهر می‌توانند از خدمات شبکه اینترنت با سرعت بسیار بالا تحت پوشش شبکه فیبر نوری و سرویس FTTH استفاده کنند.

شهردار زیباشهر تاکید کرد: با اجرای این طرح، اینترنت ثابت را با سرعت ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار مشترکین قرار می‌دهد در حالی که متوسط سرعت اینترنت ثابت در کشور هم اکنون ۱۱ تا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

صابری گفت: سرویس فیبر نوری تا منزل یا FTTH فناوری جدیدی است که با استفاده از فیبر نوری، سرویس‌های ارتباطی و سرویس‌های بر بستر دیتا، با سرعت بیش از ۷۰ برابر کابل‌های مسی را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.

کد خبر 710099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.