۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی با ارزش هزار میلیارد ریال طی ماه‌های مهر و آبان خبر داد.

سیدعلی میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی طی دو ماه مهر و آبان سال جاری بیش از ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی هزار میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی دو این مدت ۱۴ عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضائی را اجرایی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به جزئیات این ۱۴ مورد خاطرنشان کرد: از این ۱۴ مورد، ۱۲ مورد مربوط به رفع تصرفات فوری در شهرهای بجنورد، شیروان و جاجرم به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال بود.

میرکریمی تاکید کرد: شهروندان قبل از هرگونه خرید اراضی در محدوده و حریم شهرها، برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

کد خبر 710097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.