سهم چهار تیمی عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی منطقه‌غرب آسیا در حالی مشخص شده‌اند که چهار تیم از هشت تیم نمایندگان کشور عربستان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو روز قبل با پایان مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، هشت تیم راه‌یافته به دور بعدی رقابت‌ها مشخص شدند. العین امارات، نسف‌قارشی ازبکستان، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان و النصر عربستان به عنوان صدرنشین گروه‌های پنج‌گانه صعود کردند و سپاهان ایران، الفیحای عربستان و نوبهار ازبکستان به عنوان سه تیم برتر تیم‌های دوم جواز حضور در مرحله بعد را به‌دست آوردند.

سهم چهار تیمی عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

نکته قابل توجه این است که عربستانی‌ها با صعود هر چهار نمایندگانشان به دور بعدی، بهترین عملکرد را در غرب آسیا داشتند، این درحالی است که فقط تیم فوتبال سپاهان از ایران توانست به عنوان یکی از تیم‌های دوم گروه‌ها راهی دور بعد شود.

طبق برنامه از قبل اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی سی‌ام آذر برگزار می‌شود. مسابقات رفت این مرحله در بیست‌وسوم تا بیست‌وپنجم بهمن و دیدارهای برگشت سی‌ام بهمن تا دوم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

سهم چهار تیمی عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

هر چهار تیم عربستانی توانسته‌اند مجوز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کنند که نسبت به سال‌های اخیر اتفاق کم‌نظیری به‌شمار می‌رود. پس از الهلال، النصر و الاتحاد که از مدعیان قهرمانی نیز محسوب می‌شوند، الفیحا نیز به جمع این باشگاه‌ها اضافه شده است تا نمایندگان سعودی همه در دور بعدی حضور پیدا کنند.

البته در میان این تیم‌های سعودی، الفیحا کمترین هزینه را انجام داده است. باشگاهی که در ترکیب دیدار برابر پاختاکور تنها از حضور یک بازیکن اهل زامبیا و یک مهاجم صربستانی بهره می‌برد و هیچ‌کدام از بازیکنان این تیم شناخته شده نیستند؛ تیمی که به واسطه پیروزی برابر الهلال در فینال جام‌حذفی دو سال قبل، برای نخستین بار راهی لیگ قهرمانان شد و حالا خود را در دور بعدی این مسابقه می‌بیند.

سهم چهار تیمی عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

الفیحا در شرایطی توانست راهی دور بعد شود که این تیم در لیگ حرفه‌ای عربستان شرایط خوبی ندارد و در رده نهم ایستاده است و با جایگاه شانزدهم و منطقه سقوط فقط شش امتیاز فاصله دارد و از رقابت‌های جام حذفی نیز کنار رفته است. حالا در غیاب تیم‌های بزرگی چون السد، الدحیل، پرسپولیس و الشارجه، این الفیحا است که راهی دور بعد شده است.

کد خبر 710088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.