روش عجیب آتنی‌ها برای خانه‌دار شدن / ساس، این بار در پایتخت یونان

ساکنان آتن، پایتخت یونان، در راستای مقابله با ورود گردشگران برای گذراندن تعطیلات کوتاه‌مدت که باعث افزایش اجاره‌بها در شهر می‌شود، اخبار جعلی مبنی بر هجوم ساس‌ها به شهر را پخش کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آتن و سایر نقاط یونان با بحران مسکن مواجه هستند و از آنجا که بسیاری از آپارتمان‌های این مناطق به‌عنوان ملک اجاره‌ای برای گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرند، اجاره‌بها در حال افزایش است و به مردم محلی خانه اجاره داده نمی‌شود. ارزش مسکن نیز تا حدی به دلیل سیاست‌های دولت که به خارجی‌ها در ازای سرمایه‌گذاری ملکی اقامت می‌دهد، در حال افزایش است.

ساکنان آتن در راستای مقابله با ورود گردشگران به شهر و دسترسی بدون دغدغه به خانه‌ها، شروع به پخش پوسترهایی جعلی در سطح شهر کرده‌اند که در آن‌ها از هجوم ساس‌ها به سراسر شهر خبر داده شده است.

روش عجیب آتنی‌ها برای خانه‌دار شدن / ساس؛ این بار در پایتخت یونان

ساس؛ این بار در پایتخت یونان

آتنی‌ها با توزیع اطلاعیه‌هایی با مفهوم جریمه ۵۰۰ یورویی در صورت ترک نکردن کشور برای گردشگران، به انگلیسی شایعه کرده‌اند که وزارت بهداشت آتن ضمن آرزوی سفری خوش برای بازدیدکنندگان پایتخت یونان، به آن‌ها دستور داده است در راستای محافظت از ساکنان یونانی، هرچه سریع‌تر آتن را ترک کنند، در غیر این‌صورت با جریمه‌ای ۵۰۰ یورویی مواجه خواهند شد، چرا که یونان مورد هجوم ساس‌ها قرار دارد و شهرداری باید اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

آتنی‌ها این ترفند را با الگوبرداری از هجوم گسترده ساس‌ها در پایتخت فرانسه، پاریس، طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر به‌کار بردند که با انتشار موجی از عکس‌ها و ویدئوهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی همراه بود که از وجود این آفت در سینماها و قطارهای شهر خبر می‌داد.

وزارت بهداشت یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برخلاف آنچه تابستان سال جاری در فرانسه اتفاق افتاد، هیچ مشکل بزرگی با ساس‌ها ندارد و اطلاعیه‌ها کاملاً نادرست است. در حال حاضر نیز کشور در حال همکاری با پلیس برای جلوگیری از این اطلاعیه‌های فریبکارانه است که با آرم مقامات ویژه منتشر شده است.

روش عجیب آتنی‌ها برای خانه‌دار شدن / ساس؛ این بار در پایتخت یونان

گردشگری برای اقتصاد یونان بسیار مهم است و بخش بزرگی از درآمد سالانه این کشور را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل وزارت بهداشت تقاضای جدی‌ترین برخورد را با توزیع هشدارهای جعلی دارد و تأکید کرده است هیچ‌کس نباید بازدیدکنندگان را بترساند یا اطلاعات نادرست در مورد بهداشت عمومی کشور منتشر کند.

کد خبر 710080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.