مدیران تلاش کنند مصوبات سفر رئیس‌جمهور پیش از دور دوم سفر تکمیل شود

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه مصوبات سفر دور اول ریاست جمهوری به اتمام رسیده یا در فرآیند اجرا است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اهتمام داشته باشند تا بیشتر مصوبات سفر ریاست جمهوری تا سفر دور دوم به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار کرد: ماهیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس به موزه بین‌المللی جنایات آمریکا تبدیل شده که شهرداری بندرعباس نیز قرار است در آن مشارکت داشته باشد ضمن اینکه با توجه به بالا بودن حجم کار بنا شده است منابعی هم در سفر دور دوم رئیس جمهور برای این طرح بگیریم.

وی افزود: یکی از مصوبات سفر تعیین‌تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه در گمرکات بود از این رو با اقدامات انجام شده کلیه کالاهای رسوبی در بندر شهید رجایی و انبارهای سازمان اموال تملیکی تا ورودی قبل از سال ۱۴۰۱ به صفر رسیده و یک مرحله مزایده نیز در آذر ماه انجام خواهد شد تا کالاهای رسوبی به صفر برسد.

استاندار هرمزگان در بررسی تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مصوبات سفر رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصوب شده است حداقل ۵ درصد ظرفیت نهضت ملی مسکن به ایثارگران اختصاص داده شود ضرورت دارد بنیاد شهید استان ظرف یک هفته کلیه واجدین شرایط دارای فرم جیم سبز را به اداره کل مسکن و شهرسازی معرفی کند و مسکن و شهرسازی نیز ظرف یک هفته زمین مورد نیاز را تخصیص دهد.

دوستی تاکید کرد: اولویت در تأمین اعتبار برای پروژه‌های درمانی با بیمارستان‌های ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس و ۱۶۰ تخت‌خوابی میناب است و باید با تزریق اعتبارات سریعاً این پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

وی در بررسی مصوبه احداث مجتمع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در استان، تصریح کرد: بهزیستی و هلال احمر باید آمار افراد قطع عضوی که فاقد عضو مصنوعی هستند را شناسایی کند تا با تقسیم بین مدیران استان از طریق ظرفیت‌های موجود نیازمندی این قشر رفع شود ضمن اینکه در حال حاضر ۳۰۰ بیمار زخم بستر در استان وجود دارد که منازلشان فاقد کولر است و باید با استفاده از ظرفیت دولتی، مردمی، بخش خصوصی و خیرین این موارد را به صفر برسانیم.

استاندار هرمزگان در بررسی مصوبات مربوط به حوزه ورزش و جوانان، گفت: با کمک شهرداری بندرعباس لازم است مجموعه‌های بسکتبال محله‌ای ساخته شود ضمن اینکه احداث مراکز محله‌ای برای ورزش بانوان نیز ضرورت دارد.

دوستی افزود: در مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری تلاش خواهیم کرد اعتباراتی برای احداث زمین چمن مصنوعی و زمین بسکتبال و والیبال در تمام پارک‌های بانوان استان بگیریم.

وی در بررسی پروژه‌های فرهنگی استان، با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس، اظهار کرد: بنا شده است محوطه‌سازی این کتابخانه توسط شهرداری بندرعباس انجام شود و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تأمین سیستم‌های سرمایشی را تعهد کرده ما نیز متعهد می‌شویم اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان را تأمین کنیم از این رو از هم اکنون باید به فکر انتقال کتاب‌های مورد نیاز این کتابخانه نیز باشیم.

استاندار هرمزگان در بررسی مصوبات حوزه شیلات، تاکید کرد: آمادگی داریم اگر شیلات نیاز دارد در دور دوم مصوبات سفر نیز اعتباراتی برای تقویت زیستگاه‌های آبزیان تخصیص بگیریم، اما برای این مهم لازم است مطالعاتی انجام شود.

کد خبر 710062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.