فضای فعلی کتابخانه‌های عمومی پاسخگوی نیاز مطالعاتی استان اردبیل نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: احداث کتابخانه جدید و توسعه کتابخانه عمومی شهید عزیزپور، مطالبه اصلی مردم و مسئولان فرهنگی در شهرستان‌های گرمی و انگوت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل پروانه رضا قلیزاده عصر امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های گرمی و انگوت که با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: فضای فعلی کتابخانه های عمومی پاسخگوی نیاز مطالعاتی خیل عظیم مراجعان در استان اردبیل نبوده و احداث کتابخانه جدید و توسعه کتابخانه عمومی شهید عزیزپور، مطالبه اصلی مردم و مسئولین فرهنگی در شهرستان‌های گرمی و انگوت است.

وی با تشریح اقدامات کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی و ترویج کتاب و کتاب‌خوان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی در سطح استان به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد وثوق و توجه فعالان فرهنگی و کتاب‌خوانان است و برنامه‌های مختلفی ازجمله برگزاری نشست‌های کتابخوانی، محافل ادبی و شعر خوانی، مسابقات کتابخوانی، نقد و برسی کتاب و همچنین ارائه خدمات کتابخانه‌ای در این مراکز انجام می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه اولین کتابخانه عمومی مستقل شهرستان گرمی در سال ۱۴۰۰ به همت بنیاد علوی احداث شده است اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر از خدمات این مرکز استفاده می‌کنند و فضای فعلی کتابخانه جوابگوی خیل عظیم مشتاقان به کتاب و کتابخوانی نیست و امیدواریم این فضا در سال‌های آتی توسعه یابد.

رضاقلیزاده در ادامه سخنان خود ایجاد کتابخانه و توسعه کتابخانه فعلی و همچنین ساخت کتابخانه در روستاهای پرجمعیت را مطالبه مهم مردم و مسئولین فرهنگی این شهرستان عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم طبقه دوم کتابخانه عمومی شهید عزیز پور این شهرستان تکمیل و در اختیار دوستداران کتاب قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: غیر از کتابخانه عمومی شهید عزیزپور گرمی، کتابخانه شیخ محمد اجارودی در بخش موران؛ کتابخانه استاد شهریار در شهر انگوت و کتابخانه عمومی مشارکتی در زندان این شهرستان راه اندازی شده است.

کد خبر 710017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.