پژوهشگران برتر حوزه دانشگاه و صنعت هرمزگان تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، از جمعی از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های استان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در هرمزگان با معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر استان و غرفه‌های برتر نمایشگاه در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این آئین با اشاره به اینکه پژوهش یک اصلی است که علاوه بر توجیه علمی توجیه اقتصادی هم دارد، گفت: در دنیایی که فناوری‌ها به سرعت در حال رشد هستند باید بتوانیم خود را با فناوری‌های روز آشنا کنیم و فناوری‌های رقابت‌پذیر جدیدی را تولید کنیم تا از کورس رقابت صنعتی و اقتصادی عقب نمانیم.

وی افزود: علم اصالتی است که اگر نباشد می‌تواند سبب از بین رفتن و حذف یک صنعت یا اقتصاد شود و می‌تواند حتی در عرصه ملی هم اثرگذار باشد.

استاندار هرمزگان گفت: صنایع بایستی بخشی از بودجه خود را صرف امور مرتبط با پژوهش کنند چرا که یکی از عوامل بقای فعالیت شرکت‌ها و صنایع فعال و پویا بودن بخش تحقیق و پژوهش آن مجموعه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: استان یک سری مسائل مهم دارد اگر پژوهش و تحقیقی در این زمینه صورت گیرد قطعاً از تحقیقات و پژوهشگران حمایت مضاعف می‌شود و در کنار این پژوهشگران خواهیم بود.

کد خبر 709964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.