فرمانداران امکانات شعب اخذ رأی را به‌روزرسانی کنند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: فرمانداران باید با بازدیدهای میدانی به خصوص بررسی و به‌روزرسانی وضعیت شعب اخذ رای، زمینه را برای راحتی مردم و تسهیل در امر برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آموزش سومین گروه از فرمانداران، دبیران و رؤسای کمیته‌های آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات ستادهای انتخابات استان‌ها امروز _ چهارشنبه پانزدهم آذر _ در سالن الغدیر وزارت کشور آغاز شد.

محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در شروع این جلسه با تاکید بر اینکه وزارت کشور موظف است همه توان و جهت‌گیری را در امر برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری متمرکز کند، اظهار کرد: تلاش دشمن در عرصه‌های نرم افزاری و سخت افزاری و عملیات روانی در راستای ایجاد یاس و ناامیدی، پیچیده‌تر و گسترده‌تر شده است، اما مردم همواره با هوشمندی توطئه‌هایشان را نقش بر آب ساخته‌اند.

وی با متذکر شدن وظایف فرمانداران در امر برگزاری انتخابات افزود: فرمانداران باید با بازدیدهای میدانی به خصوص بررسی و به‌روز رسانی وضعیت شعب اخذ رأی، زمینه را برای راحتی مردم و تسهیل در امر برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند فراهم کنند.

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور، شعب اخذ رأی را مهمترین کانون انتخابات پیش رو دانست و اذعان کرد: مردم از مسئولان، اجرای دقیق و خوب انتخابات را انتظار دارند و فرمانداران از همین امروز باید بر اساس یک جدول برنامه کاری، شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی شایسته ملت ایران و نظام اسلامی فراهم کنند.

وی ایجاد زمینه مشارکت در انتخابات را مسئولیت همه عوامل اجرایی در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: ما مدیون مردم و نظام هستیم و باید به تکلیف عمل کرده و برای مردم کار شایسته ای را در راستای چهار مؤلفه اصلی انتخابات (مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت) به انجام برسانیم.

جلیل دارا، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور نیز در این نشست طی سخنانی به اهمیت ارتقا مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات نمود حکمرانی مردم است.

وی افزایش سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد سیاسی را مهم دانست و افزود: توجه به نخبگان جامعه برای تولید و ارتقا اعتماد اجتماعی و سیاسی مهم است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با هدف توانمندسازی و رسیدن به عملکرد مناسب از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر ساعت برای کارکنان ستادی و بیش از ۷۰ هزار نفر ساعت برای کارکنان استانی دوره آموزشی از جمله با موضوع انتخابات برگزار کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 709953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.