دانشگاه محل مبارزه با فساد است/ ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی و حرکتی با بصیرت و شجاعانه بود

وزیر کشور گفت: ۱۶ آذر نماد استکبارستیری، مبارزه با سلطه ‌و حرکتی با بصیرت و شجاعانه بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ویژه برنامه ۱۶ آذر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد.احمد وحیدی وزیر کشور در این برنامه با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دانشجو و غزه، گفت: امروز در غزه صد ها تانک و نفر بر رژیم صهیونیستی از بین رفته و نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در داخل غزه شکست خورده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان ما رقم خورد به پیروزی رسید. آن‌ها در تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم را شکل دادند. با انقلاب فرهنگی که صحنه دانشگاه‌ها تبدیل شده‌بود به کشاکش بین گروه‌های مسلح در داخل دانشگاه، جریان حاکم بر دانشگاه را عوض کردند و در همه مقاطع به میدان آمدند و جریان علمی کشور را به دوش کشیدند و مارا در حوزه‌های متعدد علمی به اوج بردند.

وحیدی تاکید کرد: مسئولیت‌های بس بزرگی بر عهده دانشجویان، دانشگاهیان و دانشگاه است. ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی، مبارزه با سلطه، حرکت‌های بابصیرت و شجاعانه بود. مقاومت فلسطین یکی از مشخصات مهم این پیچ تاریخی است که در حال رخ‌دادن است. حضرت آقا چندسال پیش این را مطرح کردند. وقتی در درون پیچ هستیم ممکن است پیچ را به خوبی تشخیص ندهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: هیچ روزی نیست یکی از افراد رده‌بالای آمریکا در رژیم اشغالی نباشد. آمریکایی‌ها گفته بودند روزی که ما به تلاویو رفته‌بودیم آنچنان وضعیت را بهم‌ریخته دیدیم که احساس ما این بود که همین روزهاست رژیم صهیونسیتی فرو بپاشد.

وی افزود: امروز قدرت هوایی رژیم صهیونیستی فقط در این است که زنان و کودکان را بکشد و در وضعیتی گیر کرده که آمریکایی ها سراسیمه برایش سلاح می فرستند.

وحیدی گفت: امروز تعیین کننده معادلات نه رژیم صهیونیستی نه آمریکا، بلکه جبهه مقاومت است.

وزیر کشور گفت: جریانی که راجع به فلسطین صحبت کرد و نه غزه گفت بر گذشته ای استوار بود که قبل از آن شعارها شکل گرفته بود، نه غزه نه لبنان شعاری برای اعلام تسلیم در قضیه فلسطین بود.

وحیدی ادامه داد: امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی تواند در کنار کسانی باشد که در مقابل جنایات غزه ساکت باشد و این فجایع را نبیند و در کنارشان نباشد.

وزیر کشور گفت: طوفان الاقصی نقطه تحولی مهم در جهان و منطقه بود که در ادامه آثارش را بیشتر می بینیم.

وحیدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اقدام عملی در تحریم کالاهای صهیونیستی، تاکید کرد: در ایران هیچ کالایی از رژیم صهیونیستی نداریم و هر موقع دستگاه های اطلاعاتی بگویند حتی ماده اولیه هم از رژیم صهیونیستی داریم حتماً با آن برخورد خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری، گفت: شعار ما برای انتخابات یک رای بیشتر به مقاومت است. امروز انتخابات ما با مقاومت فلسطین گره خورده و تقویت مشارکت و حضور یعنی حمایت از غزه و فلسطین است.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که با تبلیغات دروغین و آمدن آنها پای صندوق های رای تردید ایجاد می کند.

وحیدی گفت: امروز در گذر از مشکلات جمهوری اسلامی روی روند رشد بسیار خوبی قرار گرفته است، انتظار نداشته باشید در عرض دو سال همه مشکلات را دولت حل کند ولی روند بسیار خوب است.

وزیر کشور تاکید کرد: در چهار مولفه ای که رهبر معظم انقلاب فرموند که شامل امنیت سلامت رقابت و مشارکت تلاش خواهیم کرد. باید تلاش کنیم همه طیف ها و گروه ها پای کار انتخابات بیایند.

وحیدی گفت: امروز بخش زیادی از افزایش مشارکت بر عهده دانشجویان است و جنبش دانشجویی نقش مهمی در انتخابات مجلس دارد.

وی افزود: بزرگترین جهاد شما دانشجویان برای انتخابات، تلاش برای افزایش مشارکت است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری راجع به عزل معاون سیاسی و شبهات موجود در این زمینه، گفت: مردم به ما و مجلس رای دادند که اختلاف ها را به حداقل برسانیم و حل کنیم، گرچه بعضی وقت ها نقطه نظرات متفاوت است، حل مسائل کشور از مسیر مصلحت هایی که برای عموم جامعه است باید انجام شود.

کد خبر 709950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.