اختصاص اعتبار برای قطار شهری اهواز حیاتی است

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طولانی شدن پروژه قطار شهری در اهواز اختصاص اعتبار برای آن امری حیاتی است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: طرح فاضلاب در اهواز از دهه ۷۰ آغاز شد و تا ۳ سال پیش تنها ۳۰ درصد شبکه فاضلاب در اهواز احداث شده بود با این حال در سه سال اخیر و با عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص ۵۰ میلیون یورو به این طرح در حال حاضر با اقدامات انجام شده ۶۵ درصد شبکه فاضلاب اهواز احداث شده است.

وی افزود: تکمیل ۳۵ درصد از شبکه فاضلاب طی سه سال کار بسیار بزرگی است اما عدم ترمیم نوارهای حفاری و یا ترمیم‌های بی‌کیفیت شیرینی این اقدام به گله‌مندی شهروندان تبدیل کرده‌اند، اگر در جای حفاری می‌شود باید به سرعت و با کیفیت ترمیم شود.

نماینده مردم اهواز،، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید تنها برای توسعه شبکه فاضلاب اقدام به حفاری کرد و ترمیم را رها کرد در این صورت شهر قفل و ترافیک و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌شود باید به یک جمع‌بندی برای ترمیم نوارهای حفاری شده برسیم و تا آن زمان نباید حفاری جدیدی انجام شود.

یوسفی با اشاره به وضعیت پروژه قطار شهری اهواز اضافه کرد: پس از ۱۷ سال بالاخره تکلیف پیمانکار این پروژه مشخص شد، با پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس دولت برای پروژه قطار شهری در کشور ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داد که شهرداری‌ها تنها ۵۰ درصد آن را بازپرداخت می‌دهند.

وی با اشاره به انعقاد قرار داد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس برای شهرداری‌های کشور، تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای قطار شهری اهواز ضروری است برای این کار تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار در نظر گرفته شده است، این در حالی است که در سال ۹۹ به علت قرار گرفتن شهرداری اهواز در لیست سیاه بانکی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار آن برگشت خورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به زودی جلسه مشترکی با شهرداری و نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای تعیین تکلیف و تفاهم‌نامه قطار شهری اهواز برگزاری می‌شود شهرداری برای این کار باید آمادگی لازم را داشته باشد و شرایط فنی و مهندسی پروژه را به صورت دقیق و تخصصی در پیوست تفاهم‌نامه داشته باشد تا به یک نتیجه مطلوب برسیم.

کد خبر 709941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.