شاخص بورس امروز ۱۵ آذر / اصلاح شاخص پس از روزهای سبز

پس از چند روز روند صعودی امروز روند بازار اصلاحی شد که طبیعی است، شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۷۱ واحدی به محدوده ۷۴۷ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت پنج هزار ۴۲۵ واحدی به محدوده دو میلیون و ۱۷ هزار واحد رسید، پس از چند روز روند صعودی امروز روند بازار اصلاحی شد که طبیعی است، شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۷۱ واحدی به محدوده ۷۴۷ هزار واحد رسید و ارزش معاملات بازار بورس تهران معادل با هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز در سطح ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم بود.

با اینکه امروز روند بازار نزولی بود اما ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته تغییر چشمگیری نداشت و همین موضوع نشان دهنده این است که منابع از بازار خارج نشده است.

در بازار بورس امروز نمادهای فولاد، اخابر، فملی، وبملت، شستا بیشترین تأثیر منفی و دو نماد شتران و تاپیکو تأثیر مثبت داشتند، در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۱۷ واحدی شاخص فرابورس بودیم و به سطح ۲۶ هزار ۱۹۶ واحدی رسیدیم.

ارزش معاملات فرابورس برابر با سه هزار ۷۰۰ میلیارد و حجم معاملات برابر با ۴ میلیارد ۷۶۵ میلیون برگه سهم بود، در بازار فرابورس نمادهای هرمز، خاور، غصینو و گلدیرا بیشترین تأثیر منفی و وسپهر، بپاس و سرچشمه بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

حضور ۵۰ میلیون ایرانی در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس: در سال ۱۳۹۵ اطلاعات در سامانه کدال با ۲۵ روز تأخیر دریافت می‌شد که هم‌اکنون به ۱۴ ساعت کاهش یافته است، در برنامه داریم تا این عدد را به صفر برسانیم. در بازار سرمایه ایران ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران حضور دارند که ۱۲ میلیون نفر به طور مستقیم فعالیت می‌کنند.

تأیید مصوبه شورای عالی بورس با موضوع منع مالکیت انحصاری اشخاص در شرکت‌های تأمین سرمایه، توسط دیوان عدالت اداری

محمد جوانمردی، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در پی طرح شکایت یک مؤسسه حقوقی در دیوان عدالت اداری با موضوع «ابطال صورتجلسه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ شورای عالی بورس و اوراق بهادار در خصوص ایجاد محدودیت در نقل و انتقال سهام شرکت‌های تأمین سرمایه»، هیأت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه فوق را منطبق بر قانون و تصویب آن را در حدود صلاحیت و اختیارات شورای عالی بورس و اوراق بهادار دانسته و درخواست ابطال مصوبه را رد کرد.

مهم؛ تسهیل تجدید ارزیابی

یک گام عملیاتی دیگر در تجدید؛ درخواست اصلاح استاندارد حسابداری شماره ۱۵

صبائی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی نوشت: ضمن تبریک روز حسابدار، برای بهره‌مندی «هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری» از مزایای معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی طبقه سرمایه‌گذاری بلندمدت، اصلاح مفاد استاندارد حسابداری شماره ۱۵، طی نامه‌ای از وزیر محترم اقتصاد درخواست شد.

۲۰ میلیون دلار قرارداد میان پتروشیمی بندر امام و دانش‌بنیان‌ها

روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام (ره): پتروشیمی بندر امام در زمینه‌های مختلف از جمله کاتالیست، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری می‌کند. در سه ماهه اخیر دو قرارداد بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه ساخت کاتالیست به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار منعقد کرده‌ایم.

مهم برای تاپیکو

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری پتروشیمی تأمین ضمن استقبال از بروزرسانی دارایی‌ها شرایط تجدید ارزیابی دارایی در این هلدینگ را تشریح کرد.

بابک افقهی مدیر عامل تاپیکو در خصوص برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌های تاپیکو به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: به طور قطع برنامه تجدید ارزیابی برای تاپیکو و زیر مجموعه‌ها در دستور کار است که باید کارشناسی شود و آنچه که به نفع سهامداران است انجام بدهیم. به خصوص برخی شرکت‌های ما نیاز به این تجدید ارزیابی دارند و در حال ارزیابی و کارشناسی و منافع و فواید آن برای شرکت‌های تابعه نیز هستیم.

افقهی گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها در تاپیکو کمک می‌کند که مشکلات ناشی از عدم تطابق ارزش سهم با ارزش واقعی شرکت‌ها در بازار سرمایه حل شود.

وی تصریح کرد: به دلیل فراوانی شرکت‌ها ممکن است در یک شرکت تجدید ارزیابی از محل زمین‌ها و در شرکتی از ساختمان اتفاق بیفتد و یا سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. هر شرکت فراخور وضعیتی که دارد و به صرف و صلاح سهامداران آن، تجدید ارزیابی دارایی خواهد داشت.

گفتنی است، تاپیکو مالکیت خوبی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارد که این پالایشگاه ارزش بسیار بالایی داشته و در صورت تجدید ارزیابی می‌تواند رقم سنگینی را در ارزش روز زیر مجموعه‌های تاپیکو به همراه داشته باشد. امسال سود تاپیکو هم از طریق ستاره خلیج فارس با رشد بالایی همراه و به طور کلی این پالایشگاه تبدیل به یکی از بازوهای اصلی سرمایه گذاری در تاپیکو تبدیل شده است. پس در نهایت تاپیکو به واسطه دارایی‌های ارزشمند خود به خصوص این پالایشگاه توان تجدید ارزیابی بالایی را دارد.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱۵ آذر / اصلاح شاخص پس از روزهای سبز

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱۵ آذر / اصلاح شاخص پس از روزهای سبز

کد خبر 709937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.