کلاهبرداری ۴ میلیاردی با رسیدهای جعلی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری چهار میلیارد ریالی از ۹ شهروند کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی تخصصی کارآگاهان مشخص شد مال‌باخته یک دستگاه تلفن همراه به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال جهت فروش در یکی از وبگاه‌های واسطه‌گر آگهی کرده است و فردی ناشناسی ضمن تماس تلفنی با او، تمایل خود جهت خرید این تلفن همراه را اعلام می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: متهم پس از هماهنگی و دریافت شماره شبا حساب بانکی شاکی و ارسال رسید واریز وجه برای وی، تلفن همراه را توسط راننده یک دستگاه خودرو سواری تاکسی اینترنتی از شاکی دریافت می‌کند و هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متهم با ارسال رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی دیگر از شهروندان کرده بود، اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس برای شناسایی هویت و مخفیگاه کلاهبردار به صورت ویژه آغاز شد.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در ادامه با انجام اقدامات تخصصی سرانجام هویت متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی و هماهنگ در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم با استفاده از برنامه کاربردی رسیدساز جعلی از ۹ شهروند مبلغ چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 709930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.