طرح‌های مناسب‌سازی معابر شهری تبریز در حال اصلاح است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: مناسب‌سازی معابر شهری کلان‌شهر تبریز در حال اصلاح و بهبود است.

به گزارش خبرگزار ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحابی ابراهیمی ظهر امروز - چهارشنبه پانزدهم آذر - در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعار «باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیای دسترس پذیر» در سال جاری توسط سازمان بهزیستی به عنوان شعار سال انتخاب شد که تمامی برنامه ریزی‌ها در این راستا صورت می‌گیرد.

وی افزود: این اداره‌کل ضمن توانبخشی و رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، اشتغال معلولان، رسیدگی به امورات سالمندان و حوزه مناسب سازی فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشاوره ژنتیک پیشگیری از کودکان معلولان و آزمایش‌های ژنتیک غربالگری خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷ هزار مورد مشاوره و آزمایش ژنتیک در استان صورت گرفته است که این رقم در ۶ ماهه نخست سال ۴ هزار و ۱۰۵ مورد بوده است.

ابراهیمی به غربالگری بینایی و شنوایی کودکان در استان اشاره کرد و گفت: ۲۳ هزار و ۵۷۱ مورد غربالگری شنوایی و ۵۱ هزار مورد غربالگری بینایی در شش ماهه نخست صورت گرفته است..

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در رتبه ششم کشور از لحاظ معلولیت قرار گرفته است، ادامه داد: ۲۹ هزار زن و ۴۹ هزار مرد معلول در استان زندگی می‌کنند که از این تعداد ۵۳ درصد از کل معلولین را معلولان شدید شامل می‌شود.

طرح‌های مناسب‌سازی معابر شهری تبریز در حال اصلاح است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این استان در رتبه ۱۱ شنوایی، ۱۲ جسمی حرکتی، ۱۳ معلولیت صوت گفتار، ۱۵ بینایی و بیستم کم توان ذهنی در سطح کشور قرار گرفته است.

ابراهیمی به مراکز روزانه ارائه خدمت زیر نظر به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ۸۹ مرکز روزانه ارائه خدمات در استان وجود دارد که تعداد خدمت گیرنده چهار هزار و ۴۱۰ نفر خدمت را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی افراد دارای معلولیت در استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند، تاکید کرد: ۵۱ هزار و ۷۲۹ نفر از معلولان تحت حمایت بهزیستی دفترچه بیمه سلامت دارند و سایر معلولان نیز از نهادهای دیگر بیمه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان از تسهیلات تحصیلی به معلولان استان خبر داد و گفت: به ۶۰۰ دانشجوی معلول هزینه دانشجویی کامل تا مقداری از شهریه پرداخت می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به مناسب‌سازی شهری طبق قانون حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: مدیریت فعلی شهری همراهی پایاپایی با سازمان بهزیستی دارد و در اصلاح و بهبود معابر شهری اقدامات مطلوبی انجام داده و طبق ماده ۴ این قانون تمامی اماکن عمومی استانداردهای مربوط را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره‌کل استاندارد، فرودگاه و بهزیستی از لحاظ استانداردسازی فضای اداری در رتبه‌های نخست قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بومی‌سازی سند ملی سالمندان در یک سال اخیر خبر داد، ادامه داد: علاوه بر این مسئله سال گذشته اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان در راستای حمایت از معلولان در استان پرداخت شده است.

کد خبر 709873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.