ضرورت خروج از سرمایه‌گذاری بانک محور/ کرمان بهترین نقطه تولید انرژی خورشیدی است

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان بهترین نقطه تولید انرژی خورشیدی است و بیشترین بازدهی را دارد، گفت: شرکت‌های بزرگ استان به برق متکی نیستند و لازم است در حوزه کشاورزی نیز این اقدام صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در ادامه سلسله جلسات «تکاپو» با حضور در شورای تسهیل کسب و کار شهرستان رفسنجان که با حضور جمعی از صنعتگران در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد، بر لزوم انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی و کاشت پسته تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود بخشی از منابع شرکت‌های بزرگ در استان، نسبت منابع به مصارف بانک‌ها را منفی اعلام کرد و افزود: بانک‌ها بیش از حد معمول تسهیلات پرداخت کرده‌اند و باید از اتکا به منابع بانکی خارج شویم و به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم.

استاندار کرمان از پیشرفت خط انتقال آب در استان و رفع مشکل آب شرب ابراز امیدواری کرد و رویه فعلی در آبیاری کشاورزی را مطلوب ندانست و گفت: تأمین برق از طریق راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس کمک بزرگی به کشاورزی خواهد کرد.

فداکار با بیان اینکه کرمان بهترین نقطه تولید انرژی خورشیدی است و بیشترین بازدهی را دارد، ادامه داد: شرکت‌های بزرگ استان به برق متکی نیستند و لازم است در حوزه کشاورزی نیز این اقدام صورت گیرد.

صادرات ۲۷ هزار تن پسته از رفسنجان

حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان نیز با بیان اینکه رفسنجان هفت شهرک و ناحیه صنعتی با ۲۵۲ واحد صنعتی در حال بهره‌برداری دارد، گفت: ۲۱۲ واحد صنعتی در رفسنجان فعال هستند و برای حدود ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

وی به پایداری صنعتی بالا در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و با بیان اینکه مس سرچشمه با تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد، برجسته‌ترین صنعت رفسنجان است، افزود: ۸۰ معدن فعال در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

فرماندار رفسنجان در ادامه از صادرات ۲۷ هزار تن پسته طی ماه‌های مهر و آبان سال جاری از طریق گمرک خبر داد و تصریح کرد: عمده محصول حوزه تجارت و صادرات رفسنجان پسته است.

به گزارش ایمنا، در این نشست نمایندگان حوزه صنعت، کشاورزی، صنایع دستی، کارآفرینی به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

کد خبر 709862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.