لازمه مشارکت معلولان در اجتماع مناسب‌سازی اماکن است

فرماندار سنندج گفت: مناسب‌سازی و آماده‌سازی معابر و اماکن عمومی برای نقش‌آفرینی و حضور معلولان در سطح جامعه، از مطالبات اصلی این قشر است که انتظار داریم مسئولان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسن عسکری، امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهر سنندج اظهار کرد: هدف از نامگذاری روز جهانی معلولان، تلنگری برای توجه ویژه به جامعه معلولان و برگزاری جلساتی با این قشر برای آگاهی از مطالبات آنها است که مسئولان نیز باید در این زمینه وقت کافی را بگذارند.

وی افزود: این روز فرصت مناسبی برای افزایش مشارکت و نقش‌آفرینی معلولان در سطح جامعه و آگاهی‌بخشی در خصوص توانمندی‌ها و استعدادهای آنان است که باید اطلاع‌رسانی شود تا به منصه ظهور برسد.

فرماندار سنندج ادامه داد: مناسب‌سازی و آماده‌سازی معابر و اماکن عمومی برای نقش‌آفرینی و حضور معلولان در سطح جامعه، از مطالبات اصلی این قشر است که بایستی به آن پرداخته شود تا بدون محدودیت بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

عسکری اضافه کرد: کارگروه مناسب‌سازی در فرمانداری سنندج فعال است و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است اما هنوز کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که باید به انجام برسد.

وی تصریح کرد: چهار درصد از جمعیت کشورمان دارای معلولیت هستند که سه میلیون نفر را تشکیل می‌دهند و باید زمینه لازم برای نقش‌آفرینی و مشارکت این افراد در سطح جامعه فراهم شود.

فرماندار سنندج گفت: اشتغال و مسکن نیز از دیگر دغدغه‌های اصلی قشر معلولان است که وظیفه همه مسئولان بوده در این دو حوزه نیز جامعه معلولان را یاری کنند.

لازمه مشارکت معلولان در اجتماع مناسب‌سازی اماکن است

تحصیل بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز کردستانی در مدارس استثنایی

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: یک هزار و ۵۳۲ دانش‌آموز استان کردستان در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند که با ۵۸۹ دانش‌آموز تکلیفی که در مدارس عادی درس می‌خوانند، جامعه هدف آموزش و پرورش استثنایی استان را ۲ هزار و ۱۲۱ دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ما اعلام می‌کنیم که در هر نقطه استان اعم از شهر و روستا دانش‌آموز استثنایی نیازمند به تحصیل باشد شرایط لازم را برای اشتغال به تحصیل او فراهم می‌کنیم چون از مهمترین حقوق انسان‌ها آموزش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: اولین مدرسه اوتیسم استان کردستان در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد که نیازمند کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان نوسازی مدارس و خیران هستیم تا بتوانیم این مدرسه را تکمیل کنیم.

محمدی به استخدام ۵۰ نفر نیروی تخصصی در مدارس استثنایی استان نیز در سال جاری اشاره کرد و گفت: به تازگی یک میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تجهیزات توانبخشی به مدارس استثنایی استان اختصاص یافته است.

کد خبر 709861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.