دبیرخانه سفر در فرمانداری شهرستان لنجان تشکیل شده است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: دبیرخانه سفر با هدف پیگیری جهادی مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان اصفهان، مصوبات سفر استاندار اصفهان به شهرستان لنجان و سفر فرماندار و رؤسای ادارات به شهرها و روستاهای شهرستان در فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان لنجان اظهار کرد: شورای اسلامی شهرستان به عنوان نهاد بالادستی شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌ها نقش بسزایی را در تبلور نقش مردم در اداره سرنوشت خود در حوزه مدیریت شهری و روستایی دارند و می‌توانند با پیگیری‌های خود از مسئولان کشور، استان و شهرستان برای رفع چالش‌ها مؤثر عمل کنند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان می‌تواند تأثیرگذاری بالایی در تحقق مطالبات مردمی داشته باشد، افزود: ما بر این باور هستیم که شورای اسلامی شهرستان لنجان می‌تواند با تکیه بر ظرفیت بالای خود پیشران و سرعت بخش برنامه‌های ادارت و نهادهای مختلف برای رسیدن به نقطه مطلوب باشند از این رو برگزاری اینگونه نشست‌ها با مسئولان می‌تواند این مسیر را به خوبی هموار سازد.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به تشکیل دبیرخانه سفر در فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: دبیرخانه سفر با هدف پیگیری جهادی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، مصوبات سفر استاندار اصفهان به شهرستان لنجان و سفر فرماندار و رؤسای ادارات به شهرها و روستاهای شهرستان در فرمانداری تشکیل شد.

محمدی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده امروز بخش قابل توجهی از مصوبات این سفرها در شهرستان لنجان محقق شده و بخشی از مصوبات نیز همچنان نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری است تا به نتیجه ختم شود و به‌طور قطع این موضوع را تا تحقق همه مصوبات دنبال خواهیم کرد تا کام شهروندان شهرستان لنجان شیرین شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته دستگاه سنجش آلایندگی که یکی از مطالبت به حق شهروندان و از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان بود در مرکز شهرستان مستقر و راه‌اندازی شد و امروز همه شهروندان با استفاده از اپلیکیشن پایش کیفی هوای کشور می‌توانند به صورت آنلاین از شاخص و وضعیت کیفیت هوای شهرستان مطلع شوند.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده هشت واحد آلاینده در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند که با پیگیری، همراهی و همکاری همه‌جانبه اداره محیط زیست با قدرت به دنبال رفع آلایندگی این صنایع هستیم و مردم مطمئن باشند که در این حوزه نیز چگونه تعارف و مماشاتی وجود ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تأکیدی که بر تولید، اشتغال و رونق فعالیت صنایع داریم، دغدغه مردم در حوزه مباحث محیط زیست مسئله‌ای است که به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و نیاز است ساکنان شهرستان لنجان بدانند بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند و به‌طور شبانه‌روزی وضعیت زیست‌محیطی صنایع رصد می‌شود و هیچ‌گونه مماشاتی با واحدهای آلاینده وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات زیست‌محیطی شرکت سهامی ذوب آهن گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده شرکت دانش‌بنیانی که زیرمجموعه دانشگاه علم و صنعت است در حوزه رفع مشکلات زیست‌محیطی کارخانه ذوب‌آهن ورود و پروپوزال خود را تدوین کرده و این مهم نهایی شده است، از این‌رو مقرر شده است مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن در جلسه‌ای حاضر شود و نحوه اجرا و پیگیری‌ها را در این حوزه گزارش دهد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: اشتغال و تولید کارخانه ذوب‌آهن باید پایدار بماند، اما به هیچ عنوان مسئله حل مشکلات زیست‌محیطی را کم‌رنگ دنبال نخواهیم کرد و از اداره محیط زیست شهرستان لنجان خواسته‌ایم این مهم را با قدرت و تا حصول نتیجه دنبال کند تا در نهایت به مطالبات مردمی نیز به‌درستی پاسخ داده شود.

کد خبر 709852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.