ساختمان‌های سبز برندسازی شود/ کربن‌زدایی و حمایت از محیط زیست ارکان مدیریت شهری ششم اصفهان

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از ارکان این دوره مدیریت شهری موضوع کربن‌زدایی و حمایت از محیط زیست است، گفت: مواردی از جمله جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ سرانه، مدیریت پسماند، تبدیل پسماند به انرژی مورد توجه دوره ششم مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع صبح امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نخستین همایش ملی «پایداری در محیط انسان‌ساخت» که در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: فضای مناسبی برای احیای شرایط محیط زیست در این دانشگاه به‌وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در شرایط اضطرار قرار داریم و باید با سرعت بیشتری به موضوع آلودگی هوا بپردازیم، افزود: در حال حاضر شاهد شرایط بدی در شهر از جمله وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوا هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست نیاز به تدوین، گفتمان‌سازی و ابزار داریم، همچنین سیستم شهری باید مجهز شود، خاطرنشان کرد: با وجود کم‌آبی باید در حوزه توسعه فضای سبز پیشرفت کنیم، زیرا توسعه این فضاها در مناطق شهری نشاط اجتماعی و سلامت شهروندی را افزایش می‌دهد.

سامع با بیان اینکه فضای کسب‌وکاری را باید در کنار هم پیش ببریم، گفت: ساختمان‌های که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و مدیریت پسماند دارند، توسط شهرداری تشویق می‌شود و امتیازهایی برای آن‌ها در نظر داریم.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان این دوره مدیریت شهری موضوع کربن‌زدایی و حمایت از محیط زیست است، افزود: مواردی از جمله جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ سرانه، مدیریت پسماند، تبدیل پسماند به انرژی مورد توجه دوره ششم مدیریت شهری قرار گرفته است.

لایحه‌ای پس از یک سال به تصویب رسید و قرار شد ساختمان‌هایی که شرایطی را رعایت می‌کنند، در موضوع مالیات تخفیفی برای آن‌ها وجود داشته باشد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان رعایت مسائل زیست‌محیطی را باید یکی از شاخص‌ها هنگام خرید خانه در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: ساختمان‌های سازگار با محیط زیست باید یکی از شاخص‌های اصلی در ذهن شهروندان باشد، در این راستا لازم است موضوع ساختمان‌های سبز را برندسازی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید حس کنند که این موضوع یکی از موضوعات مهم روز است، ادامه داد: اگر نتیجه این جلسه دلگرم شدن معماران باشد، این جلسه، جلسه مفیدی بوده است.

سامع با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت برق و گاز نیز باید کمک‌کننده احداث این ساختمان‌ها باشد، گفت: لایحه‌ای پس از یک سال به تصویب رسید و قرار شد ساختمان‌هایی که شرایطی را رعایت می‌کنند، در موضوع مالیات تخفیفی برای آن‌ها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: لازم است تلاش کنیم این شاخص‌ها فراگیر باشد، همچنین برای جلوگیری از اتلاف آب، افزایش جذابیت شهری و مدیریت پسماند امتیازهایی را برای شهروندان در نظر داریم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آمادگی داریم از سال جاری تخفیف‌هایی را برای سازندگان این ساختمان‌ها در نظر بگیریم، گفت: امیدواریم این کسب‌وکار روزبه‌روز رونق بیشتری داشته باشد.

کد خبر 709812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.