در دیدار استاندار کرمان با دانشجویان چه گذشت؟

استاندار کرمان در آستانه روز دانشجو با جمعی از دانشجویان در دانشگاه‌های شهیدباهنر کرمان و حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در آستانه روز دانشجو به دانشگاه شهید باهنر کرمان رفت و با حضور در جمع دانشجویان، ضمن تشریح دستاوردهای دوساله دولت در استان کرمان، به سوالات آنان پاسخ گفت و پس از آن در سفر به رفسنجان، با دانشجویان دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) سخن گفت.

وی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، جمعیت استان را سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه خدمت رسانی در استان پهناور کرمان با ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۲۵ شهرستان مشکل است، اظهار کرد: استان کرمان در حوزه‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های مؤثری دارد؛ در حال حاضر هشت میلیارد تن ذخیره معدنی در استان وجود دارد و سه محصول خرما، پسته و محصولات جالیزی از این استان صادر می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان، از ثبت جهانی بیشترین اثر در استان کرمان خبر داد و از اشتغال بالا در این حوزه ابراز امیدواری کرد و افزود: نرخ بیکاری در کشور از ۱۱.۴ به ۷.۹ و در کرمان از ۱۱ به ۷.۵ رسیده است.

فداکار کمبود آب را یکی از چالش‌های مهم استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و همین امر استان کرمان را در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت با مشکلاتی مواجه ساخته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در سیاست خارجی، بی‌توجهی به تهدیدات دشمن و تحریم‌ها را موجب ارتباط ایران با همسایگان و استفاده از منابع اعلام و تصریح کرد: دولت در حوزه سیاسی اقدامات مؤثری داشته است؛ ظرفیت‌سازی در حوزه صادرات انجام شده است و صادرات نفت در حال حاضر به زمان پیش از برجام رسیده است.

استاندار کرمان صراحت در لهجه و دفاع از آرمان‌ها و دفاع از مظلوم را از دیگر رویکردهای دولت سیزدهم دانست و گفت: مسئولیت‌پذیری دولت و شانه خالی نکردن و حضور در میان مردم و پاسخگویی از نقاط مثبت دولت سیزدهم است؛ تجربه نشان داده است که باید در مقابل دشمن محکم ایستاد و با تدبیر و سیاستگذاری دفاع کرد.

ثبت نام ۱۲۰ هزار متقاضی مسکن ملی در کرمان

فداکار هم چنین با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان بدون تعارف پای صحبت‌های آنان نشست و در جمع دانشجویان با ارائه گزارش در زمینه طرح مسکن ملی در استان کرمان، از حضور ۱۲۰ هزار متقاضی مسکن خبر داد و گفت: امیدواریم تا دهه فجر واگذاری زمین در تمامی شهرهای استان انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد منابع بانک‌ها از تسهیلات است، تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری‌های شرکت‌ها بانک محور شده است؛ در حالی که می‌توانند در بازار سرمایه مانند بورس نسبت به افزایش سرمایه اقدام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی، از پیگیری برای رفع مشکلات زیرساختی برای برقراری پروازها در رفسنجان خبر داد و اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری مصوبه ایجاد مسیر ریلی رفسنجان به کرمان مطرح شد و پیگیر طرحی برای اجرای آن هستیم.

فداکار از بهره برداری طرحی برای تأمین آب به منظور مصارف صنعتی در رفسنجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای تأمین آب صنعت شهرستان‌های انار و راور از خط انتقال آب خلیج فارس اقدام خواهد شد.

کد خبر 709809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.