مکان‌یابی دیوارنگاره ولیعصر(عج) زنجان به درستی انجام نشده است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مکان فعلی دیوارنگاره ولیعصر زنجان موجب مسدود شدن نما و دید مناسب در یکی از بزرگ‌ترین میادین شهر شده است در حالی که می‌توانست محل نصب المان‌ها و وجود فضای شهری زیبا برای شهروندان باشد.

مهدی طالب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: تبلیغات شهری همچون تابلوهای تبلیغاتی، عرشه پل‌ها، تابلوهای روان، تلویزیون‌های شهری و دیوارنگاره‌ها در قالب‌ها و شکل‌های مختلفی قابل اجرا بوده که یکی از مؤثرترین آن‌ها دیوارنگاره‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران یکی از معروف‌ترین تبلیغات شهری کشور است، افزود: در همین راستا شهرداری زنجان در میدان ولیعصر اقدام به احداث تابلویی به مساحت ۲۱۶ مترمربع در ابعاد ۹ در ۲۴ با سازه فلزی کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: این سازه قابلیت استفاده به صورت تبلیغاتی برای درآمدزایی شهرداری و استفاده برای مناسبت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را دارد.

طالب اضافه کرد: مکان‌یابی این گونه سازه‌ها باید با دقت زیادی انجام شود تا بتوان بیشترین بهره‌برداری را از آن به عمل آورد، اما مکان‌یابی این سازه به درستی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: مکان فعلی این سازه باعث مسدود شدن نما و دید مناسب در یکی از بزرگ‌ترین میادین شهر شده است که می‌توانست محل نصب المان‌ها و وجود فضای شهری زیبا برای شهروندان باشد، به علاوه این محل مکان تردد خودروها و محل تلاقی خیابان‌های شریانی شهر است و نصب سازه‌ای با این ابعاد موجب افزایش سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: اینگونه سازه‌ها باید در محلی نصب شود که در معرض دید عموم شهروندان و محل اجتماع مردم قرار داشته باشد در حالی که محل فعلی دیوارنگاره ولیعصر چنین ویژگی ندارد.

طالب ادامه داد: در صورتی که با دقت به سطح شهر نگاه کنیم، اماکن مناسبی برای نصب دیوارنگاره وجود دارد که از آن جمله می‌توان به دیواره ساباط خیابان شهید دلجویی یا دیوارهای بعضی بانک‌ها و ادارات در مرکز شهر اشاره کرد.

وی گفت: نبود استحکام کافی و رعایت نکردن نکات فنی و مهندسی در زمان ساخت این سازه موجب دوباره کاری و صرف هزینه مجدد برای شهر و شهرداری شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از هزینه‌های صرف شده برای این سازه، تاکید کرد: این سازه هزینه بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برای شهر و شهرداری داشته در حالی که به درستی جانمایی نشده است.

کد خبر 709806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.