برگزاری صدمین پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با یادی از داریوش مهرجویی و علی حاتمی

انجمن سینمای جوانان استان اصفهان در ویژه‌برنامه‌ای که هم‌زمان با یکصدمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه اصفهان همراه بود، یاد و خاطره مرحوم علی حاتمی و داریوش مهرجویی را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انجمن سینمای جوانان استان اصفهان در ویژه‌برنامه‌ای که هم‌زمان با یکصدمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه اصفهان همراه بود، یاد و خاطره مرحوم علی حاتمی و داریوش مهرجویی را گرامی داشت؛ این رویداد که در سالن شماره ۶ مجموعه پردیس سینمایی اصفهان سیتی‌سنتر و هم‌زمان با هفدهمین سالگرد درگذشت علی حاتمی و اختتامیه فصل پاتوق فیلم کوتاه زنده‌یاد علی حاتمی مزین شده بود، با حضور احمد طالبی‌نژاد، منتقد، سینماگر و نویسنده سینمایی به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد و پس از ارائه گزارش فصل گذشته پاتوق و خیرمقدم‌گویی سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان اصفهان، بخش‌های از مستند موج نو ساخته احمد طالبی‌نژاد که مربوط به گفت‌وگو با داریوش مهرجویی بود اکران شد و پس از آن طالبی‌نژاد به بیان دیدگاه خود از داریوش مهرجویی پرداخت.

او سخن خود را با این مطلب آغاز کرد که این حق ماست که به عنوان علاقه‌مندان زنده‌یاد مهرجویی در مورد چرایی قتل او بپرسیم. در ادامه وی با تقسیم‌بندی فیلم‌های مهرجویی به چهار دوره تاریخی، در مورد هریک از این دوره‌ها به تفصیل صحبت کرد. در بخش پایانی، وی ضمن ابراز امیدواری به نسل جوان، روشن نگه‌داشتن چراغ سینمای پیشرو ایران را از آن‌ها طلب کرد.

در بخشی از این مراسم از فراخوان چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان و پوستر فصل آتی پاتوق فیلم کوتاه با عنوان فصل داریوش مهرجویی رونمایی و از اعضای شورای سیاست‌گذاری و همراهان جشن و پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با اهدای تندیس ویژه تجلیل شد.

صدمین پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با یادی از داریوش مهرجویی و علی حاتمی برگزار شد

کد خبر 709799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.