تصویب یک لایحه برای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر لایحه‌ای تدوین شد و به تصویب رسید که بر اساس آن تلاش کردیم سازندگان و معماران شهر را به سمت ارتقای کیفیت ساختمان‌ها حرکت دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید مهدویان صبح امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نخستین همایش ملی پایداری در محیط انسان ساخت که در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان‌ها یکی‌از ارکان‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور است، همچنین ۳۰ تا ۵۰ درصد انرژی و منابع طبیعی را مصرف می‌کند که ۸۰ تا ۹۰ درصد آن از انرژی‌های فسیلی است.

وی با بیان اینکه موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی از جمله تکنیک‌هایی است که ریشه در باستان اصفهان دارد، افزود: استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر از جمله پنل‌ها و آبگرمکن‌های خورشیدی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و استفاده از سیستم‌های حفاظت آب از جمله ارکان‌های مهم موضوع پایداری در ساختمان‌ها است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه میان حرف تا عمل فاصله زیاد است، تاکید کرد: سازندگان باید مدارک مورد نیاز از شهرداری کسب کنند و زمان پایان کار تمام موارد از جمله رعایت مصرف انرژی بررسی شود، همچنین بخشنامه‌های در حوزه صرفه‌جویی در مصرف انرژی داریم.

مهدویان گفت: این موضوع باید بررسی شود که چقدر توانسته‌ایم ساختمان سازگار با محیط زیست بسازیم و مصرف و صرفه‌جویی انرژی در آن‌ها رعایت شده است، همچنین موضوع اتلاف انرژی، به عنوان یک مسئله جدی در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که سیاست‌ها دولت در حوزه ساخت‌وساز، سیاست‌های کمّی باشد، وضع شهر از این بهتر نخواهد شد و هرروز عقب‌رفت خواهیم داشت، ادامه داد: به‌طور جدی و اجرایی باید وارد این موضوع شویم و از ورشکستگی محیط زیست در کشور و شهر جلوگیری کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تمام موضوعات در صرفه‌جویی انرژی به یک سری همایش و مقاله تبدیل شده است، اما در بعد اجرا تعداد انگشت‌شماری وجود دارد.

مهدویان افزود: با حمایت شورای اسلامی شهر لایحه‌ای تدوین شد و به تصویب رسید که بر اساس آن تلاش کردیم سازندگان و معماران شهر را به سمت ارتقای کیفیت ساختمان‌ها حرکت دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها در سال آینده شاهد تعداد بیشتری از ساختمان‌های سبز باشیم و به جای کمی‌سازی به سمت کیفی‌سازی حرکت کنیم.

به گزارش ایمنا، نخستین روز از همایش ملی «پایداری در محیط‌های انسان ساخت» توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) در چهارچوب دبیرخانه ساختمان‌های پایدار با همکاری شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

این همایش با حضور سیدامیر سامع نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و دیگر مقامات استانی از امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

همایش ملی پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت، دارای امتیاز حضور است و افرادی که در این همایش به صورت حضوری شرکت کنند، گواهی آموزشی پایان همایش را دریافت می‌کنند.

محورهای همایش شامل محورهای همایش، اقتصاد، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری پایدار، روان‌شناسی محیط در معماری و شهرسازی، تاریخ معماری و شهرسازی ایران و جهان، محیط انسان‌ساخت و هوش مصنوعی، معماری ایرانی-اسلامی و گردشگری، رتبه‌بندی، مدل‌سازی و انرژی پایدار، ساختمان، تأسیسات و انرژی پایدار، شهرسازی، معماری و انرژی پایدار، نما، سیما و منظر شهری پایدار، محیط انسان‌ساخت و فرهنگ، معماری معاصر ایران و جهان، معماری سنتی و مرمت ابنیه، معماری و توسعه شهری، شهرسازی انسان‌محور، معماری و شهرسازی است.

کد خبر 709798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.