قیمت خوشبختی در دنیا چند است؟ / شاد بودن در چه کشوری بیشترین ارزش را دارد؟

مطالعات اخیر در اروپا و ایالات متحده نشان داده است که پول می‌تواند خوشبختی را بخرد، هرچند ثروتمندان این دو قاره خوشبختی را داشتن پول زیاد نمی‌دانند؛ در این مطالعه ایران بالاترین قیمت را در سطح جهانی برای احساس خوشبختی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس نظرسنجی‌های یک شرکت خدمات مالی در ایالات متحده، از هر ۱۰ نفر، شش نفر معتقدند که خوشبختی خریدنی است. این افراد حتی برای خوشبخت بودن نرخ اعلام کرده و معتقدند به‌طور متوسط به حقوق سالانه ۵۲۵ هزار دلاری باعث می‌شود از نظر مالی احساس خوشبختی کنند.

قیمت خوشبختی در آمریکا و اروپا

بزرگسالان متولد ۱۹۹۶ به بعد آمریکایی این قیمت را بین ۱۲۴ تا ۱۳۰ هزار دلار می‌دانند، به‌طور کلی یک آمریکایی متوسط با ۲۸۴ هزار و ۱۶۷ دلار می‌تواند هزینه‌های زندگی خود را تسویه کند. آن‌ها همچنین معتقدند دارایی‌های بالغ بر ۱‌.۲ میلیون دلار یعنی به لحاظ مالی خوشبخت هستند.

ساکنان اروپای غربی و اسکاندیناوی در این میان قانع‌تر بودند و مبلغ ۱۰ هزار دلار در سال را نقطه عطفی برای ارزیابی و رضایت از زندگی معرفی و اعلام کردند داشتن بیش از این مقدار می‌تواند تأثیر مثبتی بر افکار آن‌ها در مورد زندگی بگذارد. هزینه خوشبختی در اروپای شرقی حتی کمتر و برابر با ۴۵ هزار دلار بود. با این حال این مطالعه ادعا می‌کند که رفاه عاطفی تنها با درآمدی تا ۵۰ هزار یورو در اروپای غربی و ۳۵ هزار یورو در اروپای شرقی افزایش پیدا می‌کند و پول بیشتر از این هیچ تأثیر دیگری بر شادی افراد ندارد. این ارقام امروزه با احتساب مالیات برای اروپای غربی تقریباً ۶۲ هزار و ۸۴۹ دلار و برای اروپای شرقی ۴۳ هزار و ۹۳۶ دلار خواهد بود.

قیمت خوشبختی در دنیا چند است؟ / شاد بودن در چه کشوری بیشترین قیمت را دارد؟

خوشبختی مالی چیست؟

بر اساس مطالعه ایالات متحده، شادی مالی برای افراد مورد بررسی به معنای آزادی، امنیت و آسودگی مالی است. این نظرسنجی به‌طور ویژه نشان داد که ۶۷ درصد شادی مالی با پرداخت به‌موقع صورت‌حساب‌ها، ۶۵ درصد با زندگی بدون بدهی، ۵۴ درصد با پرداخت هزینه‌های تجملات روزمره بدون نگرانی و ۴۵ درصد با داشتن خانه در ارتباط است. برای بیش از نیمی از مردم، هزینه کردن برای وقت‌گذرانی با عزیزان مهم بود و ۳۷ درصد شادی را با امنیت مالی در دوران بازنشستگی برابر دانستند.

تأثیر خوشبختی مالی بر زندگی

تقریباً چهارپنجم از آمریکایی‌های مورد بررسی معتقد بودند که شادی مالی می‌تواند سلامت آن‌ها را افزایش دهد و منجر به افزایش بهره‌وری و خلاقیت در کار شود. ۷۳ درصد نیز اظهار کردند که به‌خاطر خوشبختی مالی، رسانه‌های اجتماعی را کنار می‌گذارند. ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند که در حال تجربه استرس مالی هستند و ۸۵ درصد از اروپایی‌ها یا در وضعیت مالی نامطمئنی قرار دارند یا باید مراقب هزینه‌های خود باشند.

خوشبختی از نظر ثروتمندان

ثروتمندان معتقدند پول خوشبختی را تضمین نمی‌کند، اما مطمئناً به آن کمک می‌کند. مطالعات نشان داد که ۸۱ درصد از ثروتمندترین افراد اروپا با درآمد شخصی ۱۰۰ هزار یورو خوشحال هستند، اما ۷۵ درصد از آن‌ها کمتر از آن درآمد دارند، اما هنوز هم ثروتمند و شاد هستند. علاوه بر این، ۷۳ درصد از ثروتمندترین‌ها به‌طور مشخص از شغل خود راضی هستند و داشتن شغل خوب را خوشبختی می‌دانند.

سن نیز یک عامل احساس خوشبختی است و افراد مرفه مسن‌تر نسبت به همتایان زیر ۳۵ سال خود رضایت بیشتری از زندگی دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که افراد مرفه در اروپای غربی شادتر از همتایان خود در اروپای شرقی هستند و شرکت در ورزش شادی را افزایش می‌دهد.

قیمت خوشبختی در دنیا چند است؟ / شاد بودن در چه کشوری بیشترین قیمت را دارد؟

بالاترین هزینه شاد بودن

ارقام تعدیل‌شده از مطالعات دانشگاه پردو با در نظر گرفتن نسبت‌های قدرت خرید نشان می‌دهد که بالاترین درآمد مطلوب برای خوشبختی در ایران ۲۱۹ هزار و ۸۳۷ یورو است که بالاترین در سطح جهانی محسوب می‌شود؛ این قیمت در اروپا برابر با ۱۰۷ هزار و ۹۶۹ یورو در نروژ و ۱۰۶ هزار و ۱۵۲ یورو در سوئیس است. طبق مطالعات لندن برای احساس خوشبختی به ۹۴ هزار و ۴۹۰ یورو نیاز دارد.

کد خبر 709795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.