مدارس بعضی شهرستان‌ های استان یزد غیرحضوری شد

مدیریت بحران استانداری یزد جزئیات تعطیلی مدارس استان یزد را در پی آلودگی هوا برای امروز (چهارشنبه) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی مدیریت بحران استانداری یزد، در پی تداوم شرایط سکون هوا و تداوم آلودگی در شهرهای آلاینده مدارس شهرهای اردکان و میبد غیرحضوری و تعداد محدودی از واحدهایی که منشأ تشدید آلودگی هوا در شهرهای اردکان، احمد آباد، روستای ترک‌آباد و شهرهای میبد و بفروئیه دارند تعطیل خواهند شد.

بر اساس پیش‌بینی پایداری جوی و صدور هشدار سطح زرد توسط اداره کل هواشناسی، به استناد آئین‌نامه اجرایی قانون هوای پاک چهارمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در سال در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد.

در این نشست و پس از ارائه توضیحات توسط ادارات تخصصی و بر اساس شاخص‌های کیفی هوا که در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا ثبت شده است، استمرار پایداری و بالا بودن شاخص کیفی هوا برای صبح امروز، چهارشنبه در شهرهای اردکان، احمدآباد، روستای ترک‌آباد و شهرهای میبد و بفروئیه پیش‌بینی شد.

از جمله مصوبات این نشست اطلاع‌رسانی وضعیت کیفی هوا بر اساس اطلاعیه‌های کارگروه، جلب مشارکت عمومی و همکاری در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به ایجاد آلودگی هوا، پرهیز از سفرهای غیرضروری و پوشش این امر توسط مرکز صداوسیمای یزد بود.

فعالیت آموزشی مراکز پیش‌دبستانی و همه مقاطع تحصیلی آموزشی به صورت غیرحضوری و مجازی توسط آموزش و پرورش شهرستان اردکان پیگیری می‌شود. وسایل نقلیه‌ای که دود قابل رؤیت دارند اعمال قانون می‌شوند و منع تردد کامیون‌ها مورد توجه است و با همه خودروهای شخصی، عمومی و دولتی که فاقد برچسب معاینه فنی باشند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردکان برخورد خواهد شد.

از همه فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری جلوگیری می‌شود و از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات توسط شهرداری‌های مربوطه نظارت ویژه خواهد شد.

تعطیلی واحدهای مؤثر در ایجاد و تشدید آلودگی هوا

کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی، همچنین زنان باردار در صورت موافقت دستگاه‌های مربوطه شهرهای مورد اشاره نیز از ظرفیت دورکاری خود استفاده خواهند کرد. تعطیلی مهدکودک‌ها نیز از طریق ادارات بهزیستی شهرستان اردکان اعلام شده است.

هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز مؤثر در ایجاد و تشدید آلودگی توسط حفاظت محیط زیست، فرمانداری، شهرداری با هماهنگی مقام قضائی شهرستان انجام گرفته است.

توصیه‌های خودمراقبتی به گروه‌های حساس و زنان باردار با توجه به شرایط نامناسب برای گروه‌های حساس، استقرار پایگاه‌ها سیار فوریت‌های پزشکی (اورژانس) و هلال‌احمر با جانمایی در مناطق آلوده‌تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام می‌شود.

از فعالیت‌های ورزشی (شامل انفرادی، همگانی و باشگاهی) در محیط‌های باز توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان جلوگیری و خودداری می‌شود. اجرای صحیح این محدودیت‌ها کمک بسیاری به کنترل آلایندگی‌ها می‌کند و در صورت پیش‌بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقباً تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 709792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.