کاهش آلودگی در آسمان کشور/ از روز شنبه منتظر باران باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به نفوذ سامانه فعال بارشی از روز شنبه، گفت: انتظار می‌رود از ظهر روز پنجشنبه از میزان آلودگی هوا در کشور کاسته شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه خواهد داشت و امروز در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و خراسان شمالی، بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود از ظهر روز پنجشنبه با توجه به وزش باد، از غلظت آلودگی هوا در کشور کاسته شود و روز جمعه بارش با شدت بیشتری در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی فعال به کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب، بعضی نقاط غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز و شمال استان تهران، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه بارش پراکنده در گیلان و غرب مازندران ادامه خواهد داشت؛ همچنین امروز و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، هوا آلوده، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 709784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.