معماران و شهرسازان دانش محیط‌های پایدار را در دستور کار قرار دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: معماران و شهرسازان ایران باید از با الگوگیری از نمادهای فاخر انسان‌ساخت، دانش محیط‌های پایدار را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیام نجفی صبح امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در نخستین همایش ملی «پایداری در محیط انسان‌ساخت» که در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن علمی شهرسازی و معماری پیگیری‌های زیادی برای برگزاری این همایش انجام داد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا و تعطیلی‌ها موجب شد تا جمعیت شرکت‌کنندگان در برنامه کاهش پیدا کند، افزود: موضوع همایش با موضوع آلودگی‌هوا ارتباط مستقیمی دارد و از این زاویه موضوع آلودگی هوا نیز بررسی می‌شود، همچنین دیدگاه‌ها و سخنرانی‌های مدیران در این برنامه می‌تواند راه‌گشا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تاکید کرد: اصفهان سنبلی از نمادهای فاخر انسان‌ساختی بوده که نماد پایداری است و به غیر از زیبایی و مقاومت، با محیط زیست نیز سازگار است و این سازه‌ها برای قرن‌ها پایداری خود را با وجود بدرفتاری شهروندان نشان داده است.

نجفی گفت: نسل جوان حاضر در این همایش، معماران و شهرسازان ایران هستند، از این‌رو باید از همان الگوها استفاده کنند و دانش محیط‌های پایدار را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از دانشگاه‌های پرآوازه اصفهان و ایران بوده و طرح‌های زیاد و اثربخشی را ارائه داده است، همچنین دانشجویان این دانشگاه در معماری و عمرانی شهر تأثیرگذار بوده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در این حوزه تحصیل می‌کنند، باید همین روند را ادامه دهند؛ امیدواریم این دانشگاه سابقه خوبی داشته باشد و دانشجویان آن تأثیر زیادی در محیط شهر و کشور داشته باشند.

نجفی گفت: آلودگی هوای اصفهان دغدغه بزرگی برای مدیران شهری به‌وجود آورده است که امیدواریم راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل اجرایی شود.

کد خبر 709781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.