نباید نعمت گاز را ارزان و بیش از حد مصرف کنیم

امام‌جمعه موقت تهران گفت: نباید اجازه دهیم ثروت گرانبهایی همچون گاز به راحتی و به وفور استفاده شود و با قیمت ارزان مورد استفاده بیش از اندازه قرار گیرد، باید از این ثروت خدادادی استفاده بهینه را داشته باشیم و سهم آیندگان را در این ثروت عظیم مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا آئین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر شهدای امنیت شامگاه _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولان استان قزوین و چهره‌های مطرح ادبی کشور در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد.

دانش بهره‌وری از گاز ثروت می‌آفریند، نه خود گاز

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به تاریخ پرافتخار قزوین تراکم دانشمندان در این سرزمین تأکید کرد: میزبانی شرکت گاز استان قزوین برای این کنگره غنیمتی است و نشان از فهم درست متولیان فرهنگی این سازمان در این تصمیم درست و بزرگ دارد که بیش از ۹۰۰ شاعر کشور را در یکی از عرصه‌های فرهنگی با فراخوان و با خلق آثار ارزشمند به این جایگاه دعوت کرده است.

وی پیشرفت هر جامعه‌ای را در پرتو دو گوهر گران‌بهای امنیت و دانش دانست و تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم دول اروپایی و آمریکایی همیشه امنیت خاورمیانه را تهدید کردند و در این اثنا با تجزیه کشورهای منطقه درصدد جلوگیری از قدرت یافتن آن‌ها بوده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران انتخاب حکام نالایق را که هیچ شخصیت و پایگاه اجتماعی نداشته‌اند، در مناصب حکومتی و بر منطقه خاورمیانه از دسیسه‌های غرب برای مسلط بودن بر منطقه دانست و افزود: نمونه آن ۷۵ سال ظلم به مردم فلسطین است که هیچ حمایتی از این حکام بی غیرت در دفاع از ا مردم مظلوم فلسطین صورت نگرفته است.

ابوترابی‌فرد با تاکید به بهره‌مندی کشورمان از نعمت خدادادی نفت و گاز لزوم استفاده بهینه از این ثروت خدادادی را خاطرنشان کرد و گفت: نفت و گاز به تنهایی خالق و قدرت نیست، بلکه این علم بهره‌وری از این نعمات است که قدرت می‌آفریند.

وی استان قزوین را یکی از استان‌های صنعتی و ثروتمند دانست و گفت: نباید اجازه دهیم ثروت گرانبهایی همچون گاز به راحتی و به وفور استفاده شود و با قیمت ارزان مورد استفاده بیش از اندازه قرار گیرد و باید از این ثروت خدادادی کمال استفاده بهینه را داشته باشیم و سهم آیندگان را در این ثروت عظیم مورد توجه قرار دهیم.

مشارکت ۳۵۶ شاعر در کنگره ملی شعر شهدای امنیت

همچنین حجت‌الاسلام علاءالدین، دبیر کنگره ملی شعر شهدای امنیت در آغاز این مراسم با بیان اینکه ۹۹۲ اثر از ۳۵۶ شاعر سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود بیان کرد: انواع شعر کلاسیک آزاد و کودک و نوجوان به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و استان قزوین با بیش از ۱۰۰ اثر و قطعه شعر در سه بخش کنگره شرکت کرده بود.

وی افزود: در بخش شعر با محوریت مظلومیت غزه که مختص شاعران استان قزوین بود شرکت کنندگان در خلال کنگره اشعار خود را به رقابت گذاشتند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از ۸ تن از برگزیدگان شعر شهدای امنیت و جمعی از خانواده‌های شهدا و همینطور برادر شهید امنیت روح الله عجمیان با اهدای لوح و تندیس، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 709777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.