اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود

شرکت نفت اسپانیا برنامه‌های خود را برای توسعه یک کارخانه متانول سبز در منطقه آندلس اسپانیا اعلام کرده‌ است تا به این ترتیب انرژی پاک و مقرون‌به‌صرفه برای اروپا تولید کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا برای دستیابی به ظرفیت تخمینی تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن متانول سبز و کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن تا یک میلیون تن، پروژه یک میلیارد یورویی احداث کارخانه متانول سبز را در منطقه اندلس برنامه‌ریزی کرده است. با توجه به ظرفیت بالای تولید برق تجدیدپذیر و همچنین زیرساخت‌های صنعتی و بندری در اندلس، این پروژه می‌تواند اسپانیا را به یکی از رقابتی‌ترین مکان‌ها در سطح جهان برای تولید انرژی سبز تبدیل کند. بدین ترتیب اسپانیا قطب انرژی پایدار می‌شود تا انرژی پاک و مقرون‌به‌صرفه برای اروپا تولید کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بخش‌هایی که کربن‌زدایی آن‌ها دشوار است، کاهش دهد.

اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود

کارشناسان تخمین می‌زنند که تا سال ۲۰۵۰ تقاضا برای متانول سه برابر شده و به حدود ۳۰۰ میلیون تن در سال برسد که اکثریت آن متانول سبز است. متانول با آلودگی کمی که دارد به عنوان سوخت احتمالی آینده برای کشتیرانی مطرح است.

این پروژه دارای اصول بنیادی قوی است و به یک چارچوب توانمند برای ارائه منبع رقابتی متانول سبز به مشتریان هدف خود نیاز دارد که یک پلتفرم بلاکچین آن را مهیا می‌کند. انتظار می‌رود تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۵ اتخاذ شود.

اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود

در صورت تصویب، این پروژه فرصت ایجاد ۲۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم را فراهم می‌کند و جایگاه اسپانیا را به عنوان قطب انرژی پایدار جهانی برای تولید مولکول‌های سبز مانند هیدروژن و متانول ارتقا می‌دهد. ظرفیت تولید هیدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰ به دو گیگاوات خواهد رسید.

اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود

کد خبر 709776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.