لرستان در جمع ۵ استان برتر کشور در حوزه آب و خاک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان در حوزه جهش تولید در دیمزارها رتبه سوم و در حوزه توزیع کود رتبه اول را دارا است و در کل جزو ۵ استان برتر در حوزه آب و خاک به شمار می‌رود.

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان اظهار کرد: با توجه به رشد کشاورزی در حوزه‌های مختلف، قرار است از ۵ استان در حوزه آب و خاک تجلیل کنند که لرستان جزو این پنج استان است.

وی افزود: استان لرستان در حوزه جهش تولید در دیمزارها رتبه سوم و در حوزه توزیع کود رتبه اول را دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اقدامات در دست اجرای این سازمان اشاره و ادامه داد: تعیین تکلیف پنج ایستگاه پمپاژ بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی، تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارداد ۶ و ۸ دهم همتی، تفاهم‌نامه سه جانبه استانداری، سازمان شیلات کشور و شیلات استان با مبلغی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه ایجاد زیرساخت پرورش ماهیان خاویار اتفاقی که می‌تواند لرستان را به قطب تولید ماهیان خاویاری تبدیل کند، از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی است.

شاهرخی به برگزاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای استان‌های زاگرس‌نشین نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مدنظر حوزه گردشگری است که با توجه به ظرفیت گردشگری استان این حوزه می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

کد خبر 709714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.