پزشکان نباید بیماران را به مراکز درمانی خصوصی ارجاع دهند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات بیماران در هنگام مراجعه به پزشکان گفت: پزشکان نباید بیماران را به مراکز درمانی خصوصی ارجاع دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی ظهر امروز _سه شنبه، چهاردهم آذر_ در نشست قضائی_پزشکی با هدف بررسی وضعیت حقوق عامه در نظام سلامت استان و بررسی وضعیت حقوقی نظام سلامت که در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر جامعه پزشکی کشورمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی افزود: در دهه‌های گذشته وضعیت پزشکی ما به گونه‌ای بود که حتی گاهی برای بیماری‌های ساده هم به خارج از کشور وابسته بودیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: گاهی مصادیقی در جامعه پزشکی در خصوص نقض حقوق بیماران پیش می‌آید که کل زحمات پزشکان را زیر سوال می‌برد.

کرمی ویزیت گروهی بیماران را نمونه‌ای از این مصادیق عنوان کرد و گفت: امروزه با پدیده‌ای مواجه هستیم که برخی از پزشکان برای اینکه از مالیات فرار کنند، بیماران با حال نامساعد را وادار می‌کنند که با سختی و مشقت به باجه‌های عابربانک مراجعه کرده و پول نقدی برایشان بیاورند که این مسئله در شأن یک پزشک نیست.

وی ریشه فرار مالیاتی برخی از پزشکان و برخی اصناف دیگر را در پیشینه فرهنگی و نداشتن ضمانت اجرایی مناسب برای اخذ مالیات‌ها برشمرد و افزود: اگر یک ضمانت اجرایی مناسب داشتیم، از ابتدا این فرارهای مالیاتی وجود نداشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: حذف کارتخوان از مطب‌ها و گرفتاری‌هایی که این موضوع برای بیماران به وجود آورده تنها بدنامی جامعه پزشکی را رواج می‌دهد.

کرمی در ادامه به گلایه‌هایی که جامعه پزشکی از عدم تعیین دستمزد کافی برای پزشکان دارند هم اشاره کرد و گفت: این مسئله دلیلی نمی‌شود که یک پزشک به جای اینکه بیمار را در بیمارستان دولتی عمل کند به بیمارستان خصوصی ارجاع دهد.

کد خبر 709696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.