دستگیری ۱۲ گرداننده صفحات اینستاگرامی هنجارشکن در گیلان

جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و برخورد با گردانندگان صفحات اینستاگرامی هنجارشکن در این استان خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین حسن‌پور اظهار کرد: در پی انتشار تصاویری از رقص و پایکوبی در معابر عمومی، بازار رشت و پیاده راه فرهنگی شهر توسط عده‌ای هنجارشکن و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای که موجب جریحه‌دار کردن عفت عمومی شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی ۱۲ نفر از گردانندگان این صفحات شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا نیز ۹ صفحه مجازی منتشرکننده محتوای هنجارشکن توسط پلیس شناسایی و با اخذ دستور قضائی محتوای غیرقانونی از این صفحات حذف شد.

حسن‌پور با بیان اینکه برای چهار واحد صنفی متخلف برپاکننده رقص و آواز خوانی نیز توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی اخطاریه پلمب صادر شد، تصریح کرد: برابر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، انتشار هرگونه تصاویر یا محتوای مجرمانه با موضوع سیاه‌نمایی، تشویش اذهان عمومی، انتشار تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف، اقدامات تفرقه‌افکن و ایجاد اختلافات قومی، مذهبی در فضای مجازی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به صورت مستمر توسط پلیس رصد می‌شود، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه برخی از افراد برای ایجاد هرگونه ناامنی و هنجارشکنی، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 709677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.