برخورد قانونی با ۹۵ منبع آلاینده متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از وقوع این اتفاق بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به کارخانه ذوب‌آهن اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضائی جهت برخورد با مسببان این اتفاق، اقدامات اولیه به منظور جلوگیری از تکرار این وقایع تلخ صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش در خصوص اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا و انتشار آلاینده‌ها در اصفهان، اظهار کرد: حدود ۴۰ تیم گشت و نظارت به منظور کنترل و برخورد با واحدهای آلاینده در اصفهان فعال هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن‌ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید زغال متوقف شدند و با صاحبان آن‌ها برخورد قانونی به عمل آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۴ واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری پلمب و ۲۰ واحد دیگر اخطاریه دریافت کردند.

شیشه‌فروش بیان کرد: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و ۲۵۰۰ مورد از خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند.

وی در خصوص اعضای تیم‌های گشت و نظارت کنترل آلودگی هوا گفت: این تیم‌ها شامل نمایندگان محیط زیست، صنعت و معدن، مرکز بهداشت و شهرداری هستند.

برخورد با مسببان آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب‌آهن در چهاردهم آذرماه، گفت: پس از وقوع این اتفاق بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به کارخانه ذوب‌آهن اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضائی با مسببان آن برخورد شد تا به منظور تکرار این اتفاق اقدامات جدی صورت بگیرد.

شیشه‌فروش ادامه داد: تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

ترافیک شهری در روزهای آلوده اصفهان

وی با گلایه از ترافیک شهری در روزهای تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل آلودگی هوا، متذکر شد: از آحاد مردم درخواست می‌کنیم نسبت به اجرای مصوبات کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوا پای‌بند باشند، امروز نیز با ترافیک شهری مواجه بودیم که با توجه به هشداری‌های عنوان شده انتظار می‌رود مصوبات کارگروه با جدیت توسط مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی شود.

کد خبر 709675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.