تدوین برنامه سوم راهبردی شهرداری قم با رویکرد مدل‌های بومی و شهر پیشرو

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: تدوین برنامه عملیاتی سوم شهری با رویکرد ایرانی اسلامی آغاز شده و در تلاشیم مبانی این برنامه را با مدل‌های بومی و خاص مدیریت شهری قم تدوین کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید محمدرضاخانی امروز -سه‌شنبه چهاردهم آذر- در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی شهرداری قم اظهار کرد: با تشکیل کارگروه‌هایی در سطح شهر و مجموعه مدیریت شهری و با اخذ نظریات صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، سند چشم‌انداز ۱۴۱۴ تدوین و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد.

وی افزود: پس از تدوین سند چشم‌انداز ۱۴۱۴ برنامه راهبردی شهر با ۸ هدف، ۲۹ راهبرد ،۸۱ سیاست و ۲۷۰ طرح تدوین و برای اجرای وارد برنامه عملیاتی شدیم که اولین برنامه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ تدوین، تصویب و به مرحله اجرا رسید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: با تلاش مدیران شهری و پیاده‌سازی برنامه‌های راهبردی در سیستم‌های ارزیابی برنامه و ابلاغ، سیستم‌های کنترل پروژه و سیستم بازخورد استراتژیک توانستیم ۶۵ درصد در مرحله اول برنامه عملیاتی پیشرفت داشته باشیم.

رضاخانی ادامه داد: فاز دوم تدوین برنامه عملیاتی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ بود که از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و همه تلاش مدیران شهری بر اجرای این برنامه است تا شاهد نتیجه رضایت‌بخش در این فاز باشیم.

وی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی سوم گفت: در حال حاضر فرایند تدوین برنامه عملیاتی سوم آغاز شده که با برنامه‌های قبلی تفاوت دارد و در تلاشیم این برنامه را با توجه به مدل‌های بومی و خاص مدیریت شهری قم تدوین کرده و در قالب مدل برنامه استراتژیک شهر پیشرو در ابتدای انقلاب اسلامی که مبانی آن بر گام دوم انقلاب اسلامی، سند الگوی انقلاب اسلامی ایران، شناخت ادبیات نظری ایرانی اسلامی و مباحث مرتبط با شهر همگرا تأکید دارد، ابلاغ کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مجموعه مدیریت شهری در رابطه با مباحث، آسیب‌شناسی و به‌کارگیری از ذی‌نفعان و مجموعه حوزه علمیه است تا با اخذ دیدگاه‌های دبیران و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف، مبانی برنامه عملیاتی سوم را تدوین کنیم.

کد خبر 709666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.