مزین شدن ۹۰۵ کوچه به تابلوهای جدید با نام شهدا در قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به نام‌گذاری ۲هزار کوچه به نام شهدا در قم گفت: تاکنون ۹۰۵ کوچه با تابلوهای جدید همراه با نام، تصاویر و اطلاعات تکمیلی شهدا مزین شده‌اند و در آینده ۳۰۰ تابلوی جدید نیز نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، پیام جوادیان امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال جاری با تلفیق دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی طبق مصوبه وزارت کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری قم از ۱۳.۵ مترمربع در سال ۹۴ هم‌اکنون به ۲۱ مترمربعی رسیده است، افزود: قم هم‌اکنون جایگاه سوم سرانه‌های فضای سبز شهری را در بین شهرهای کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۱۰ میلیون مترمربع فضای سبز و ۱۳۰ پارک و بوستان جدید به ظرفیت فضای سبز شهر قم افزوده‌شده است که این توسعه با استفاده از منابع آب محدود و استفاده از روش‌های نوین آبیاری انجام‌شده است.

جوادیان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اصلی‌ترین رویکردهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم است، مطرح کرد: بزرگ‌ترین بوستان یادمان شهدای کشور به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع در قم احداث‌شده است که به تعداد ۶۰۹۰ شهید استان، این تعداد درخت قرآنی و مثمر در این بوستان کاشته شده است و با همکاری سازمان فرهنگی به‌صورت بلوک‌بندی و با رویکردهای فرهنگی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نام‌گذاری دو هزار کوچه به نام شهدا در قم اذعان کرد: تاکنون ۹۰۵ کوچه با تابلوهای جدید همراه با نام، تصاویر و اطلاعات تکمیلی شهدا مزین شده‌اند و در آینده ۳۰۰ تابلوی جدید نیز نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اجرای نقوش برجسته، دیوارنگاره، المان‌ها، نورپردازی‌ها و… در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۰۰ المان، ۶۰ تابلوی مزین به تصاویر و نام شهدا و ۴۰ سردیس شهدا در سطح شهر قم نصب‌شده است.

به گفته جوادیان، تا پایان سال ۱۰ سردیس دیگر از شهدای شاخص کشور و استان در سطح شهر نصب می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق تأکیدات شهردار قم، تبلیغات شهری و المان‌های شهری نیز همسو با مسائل فرهنگی در حال اجرا است.

کد خبر 709662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.