نگاه دانشگاه‌ها متمرکز بر آینده باشد

استاندار مرکزی گفت: برای اینکه بتوانیم از گره‌ها و مشکلات خارج شویم و پیشرفت کنیم باید تمام نگاه دانشگاه‌ها متمرکز بر آینده باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه، چهاردهم آذر_ در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب را پرشتاب طی کنیم راهی به جز پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های علمی قابل جبران وجود ندارد.

وی افزود: حرکت به سوی پیشرفت بر سه مؤلفه شامل وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده شکل می‌گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به دلیل مطالبات و مسائل انباشته در جامعه و درخواست‌های متعدد مردم و گره‌های قدیمی که بعضی‌از این گره‌ها به دهه‌های گذشته و حتی قبل از انقلاب برمی‌گردد، اغلب توان خود را صرف دو ضلع اول می‌کنند.

مخلص‌الائمه گفت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی و دانشگاهی، نظام‌مند کردن مسائل برای باز کردن گره‌های جامعه است.

وی با بیان اینکه راهکار رفع مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی دارای دو رکن است و رکن نخست آن، اقتصاد دانش‌بنیان است و این رکن مرتبط با پژوهش است؛ صنایع استان در کنار دانشگاه قرار گرفته‌اند و عقب‌افتادگی فاصله بین جامعه و دانشگاه را جبران کرده‌اند.

استاندار مرکزی گفت: مدیران انقلابی و مردمی، علاقه‌مند به پیشرفت کشور هستند، تحریم‌ها فرصت‌هایی ایجاد کرده تا نیازهای کشور از سوی داخل برطرف شود و باید از این فرصت بهره برد.

پیشبرد اقتصاد و رفاه بدون پژوهش امکان پذیر نیست

مجتبی ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک هم اظهار کرد: هر کشوری که پژوهش در آن نقش برتر را داشته باشد، پیشرفت خواهد کرد، پژوهش یک فرض دینی و انسانی است، هیچ کاری بدون پژوهش انجام نخواهد شد؛ پیشبرد اقتصاد و رفاه بدون پژوهش امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: ایجاد دوگانه‌هایی مانند تأمین انرژی و آلودگی نشان‌دهنده این است که ما می‌خواهیم کار علمی و پژوهش نکنیم.

رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: ستادی برای هفته پژوهش تشکیل شد و ۹ آبان ماه اولین شورای سیاست‌گذاری این هفته برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی قدردانی شد.

کد خبر 709652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.