سامانه بارشی کردستان را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) تا روز شنبه هفته آینده به تناوب شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان کردستان خواهیم بود که سبب افزایش پوشش ابر و مه، در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر بارش برف و کولاک می‌شود.

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز، سه‌شنبه تا قبل از ظهر فردا (چهارشنبه) جو استان پایدار است، اما به دنبال آن از بعدازظهر فردا تا روز شنبه هفته آینده به تناوب شاهد فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور و به تبع آن استان کردستان خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه سبب افزایش پوشش ابر و مه، وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان بارش برف و کولاک می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: انتظار داریم بارش‌ها در دو بازه زمانی عصر و اوایل شب چهارشنبه تا قبل از ظهر پنجشنبه و طی روز شنبه اتفاق بیفتد که شرایط وقوع بارش در نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد قابل توجه‌تر است.

صدیقی خاطرنشان کرد: از فردا تا اوایل هفته آینده با توجه به فعالیت سامانه بارشی میانگین دمای شبانه‌روزی استان نسبت به امروز به‌تدریج دو تا چهار درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و هوا سردتر می‌شود.

کد خبر 709601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.