راه‌اندازی خودروهای وَن مناسب‌سازی شده برای معلولان در اصفهان

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان گفت: پنج دستگاه خودروی ون مناسب‌سازی شده جهت استفاده معلولان که با تأمین ۷۰ درصد هزینه توسط دولت و پیگیری و انجام مناسب‌سازی توسط تاکسیرانی و شهرداری اصفهان تهیه شده است، طی هفته جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، روز گذشته دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اعضا ستاد و جمعی از نمایندگان معلولان و جامعه هدف برگزار شد.

محمد یوسف‌زاده در حاشیه این نشست اظهار کرد: در این نشست، گزارش‌های آخرین وضعیت مناسب‌سازی فضاهای شهری و ساختمان‌های اداری که با محوریت سازمان بهزیستی و همکاری مؤسسات مرتبط با سازمان بهزیستی و همیاری معلولان بررسی شده بود، ارائه و تصمیمات لازم در راستای ایجاد فرصت‌های برابر و استفاده معلولان از خدمات مناسب گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد طرح مناسب‌سازی و راهبردی شهر اصفهان در افق پنج ساله برای برنامه‌ریزی هدف‌دار تهیه و تدوین شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان بیان کرد: در این جلسه بر لزوم رعایت ضوابط، ایمن‌سازی پیاده‌روها جهت استفاده معلولان و اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور تأکید شد.

وی متذکر شد: همچنین مقرر شد از پنج دستگاه خودروی ون مناسب‌سازی شده جهت استفاده معلولان که با تأمین ۷۰ درصد هزینه توسط دولت، همچنین پیگیری و مناسب‌سازی توسط تاکسیرانی و شهرداری اصفهان تهیه شده، چهارشنبه هفته جاری رونمایی شود.

یوسف‌زاده ‬ افزود: مطابق مصوبه هیئت وزیران، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و شهرداری‌ها مکلف هستند حسب مورد نسبت به مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری تمام‬ پایانه‌‏ها، ایستگاه‌ها، تأسیسات سامانه‏‌ها و ناوگان حمل‌ونقل درون‌‏شهری و برون‌شهری، امکان بهره‌مندی این افراد از ناوگان حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی را فراهم کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه خودروهای مناسب‌سازی شده برای نخستین بار در سطح استان برای استفاده معلولان تهیه شده است، اظهار کرد: این خودروها برای تردد درون و برون‌شهری معلولان استفاده خواهد شد. 

کد خبر 709576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.