استان سمنان کمترین شکاف طبقاتی را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در ضریب جینی، استان سمنان سومین استان کشور از لحاظ کمترین ضریب جینی است و کمترین شکاف طبقاتی را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، محمدرضا صادقی امروز _سه شنبه چهاردهم آذر_ در نشست استاندار با معاونین و مدیران کل ستادی استانداری سمنان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی، عدالت توزیعی است. در ضریب جینی، استان سمنان سومین استان کشور از لحاظ کمترین ضریب جینی است و کمترین شکاف طبقاتی را دارد.

وی افزود: استان سمنان سال خوب و موفقی را در امر اقتصادی پشت سر گذاشته است و بالغ بر ۱۵۰ واحد صد درصد راکد به چرخه تولید بازگشت و زمینه بیش از ۳ هزار فرصت شغلی را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در بحث تورم نقطه به نقطه و ماهانه، استان سمنان همواره کمترین میزان تورم را در سطح کشور داشته است.

صادقی تصریح کرد: استان سمنان در رشد اقتصادی با احتساب نفت، رتبه سوم و بدون احتساب شاخص نفت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه گداری خارجی اولویت کاری ما در سال جاری است، تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جذب سرمایه گذاری خارجی انجام گرفته است.

کد خبر 709572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.